Without notice the palace was closed on the day of our tickets. We never got to go inside. This can happen at any time. It may be better to wait and buy tickets on arrival.





Step into the grandeur of Spain's history at the Palacio Real de Madrid, Europe's largest royal palace! Explore opulent halls, breathtaking frescoes, and priceless treasures, including the Royal Armoury. Wander through the magnificent gardens and soak in stunning views of Madrid. Skip the lines and secure your ticket today to experience royal splendor firsthand. Perfect for history buffs, architecture enthusiasts, and anyone seeking a truly majestic experience in the heart of Madrid. Don’t miss this iconic attraction—book your tickets now for an unforgettable journey through Spain’s regal past!
In demand: 243 of the next 360 departures are already sold out.
From the operator’s live schedule on Viator, checked Oct 6.
The Palacio Real de Madrid, or Royal Palace of Madrid, is a stunning symbol of Spanish heritage and one of Europe’s most exquisite palaces. Once the official residence of Spain’s monarchy, it now serves as a museum and venue for state ceremonies. With over 3,400 rooms, it is the largest functioning royal palace in Europe. Visitors can marvel at its opulent interiors, featuring lavish decor, priceless art collections, and historical artifacts, including the Royal Armoury. Highlights include the Throne Room, the Royal Chapel, and the spectacular frescoes by renowned artists. The palace’s magnificent gardens and panoramic views add to its allure. Located in the heart of Madrid, it is a must-see for history and architecture enthusiasts.
Reviews collected by Viator and Tripadvisor
Excurgo comparison of 1,711 Viator tours, recalculated daily.
All sales are final. No refund is available for cancellations.
Madrid Royal Palace Entry Ticket lasts about 2 hours. The itinerary has 1 stop.
Prices start at $34 per person for this Madrid experience, booked through Viator with the price shown before checkout. There is 1 booking option, so the final price depends on the option you choose.
According to the operator’s current schedule, it runs every day, with 12 departures a day between 10:00 AM and 3:30 PM.
Children aged 0–4 pay nothing, adults from $34.
It can: 243 of the next 360 departures are already sold out, so booking ahead is a good idea.
All sales are final. No refund is available for cancellations.
Infants and small children can ride in a pram or stroller
Wheelchair accessible Transportation options are wheelchair accessible
Yes, bookings are confirmed instantly.
Travellers rate it 2.9 out of 5 across 23 reviews on Viator and Tripadvisor; it is run by ParisRiverCruise.
Reviews collected by Viator and Tripadvisor
Without notice the palace was closed on the day of our tickets. We never got to go inside. This can happen at any time. It may be better to wait and buy tickets on arrival.
We have maps but the royal palace has closed the palace as of today. So we weren't allowed in anywhere because the Pope is coming next weekend. Understandable but... that should be known. Now we have paid almost € 50 for nothing.......
Bedankt voor uw feedback. Onze excuses voor het ongemak; we begrijpen uw teleurstelling. Wij nemen feedback van klanten zeer serieus en zullen ervoor zorgen dat dergelijke problemen in de toekomst worden aangepakt.
Booking through Viator was easy, and the price was reasonable. We only booked the Royal Palace experience without a guided tour so that we could explore at our own pace, which was perfect for us. Depending on the day of your visit, I recommend arriving 20–25 minutes early to get in line (use the line on the right for individuals who have already purchased tickets). Also, be sure to open the app, go to Messages, and download your tickets before arriving so the employee can scan them. The gift shop was nice and offered a good selection of souvenirs and other items for purchase. I’m very sensitive to scents, but I fell in love with several of their perfumes and ended up purchasing three travel-size rollerballs. There’s a lot of fascinating history here, and it’s definitely
Your kind words mean a lot to us, and we sincerely appreciate your positive feedback. We strive to provide exceptional service and memorable experiences for all our visitors, and it is fantastic to know that we succeeded in your case. I hope we can make it even better in the future.
The don’t send the ticket in the app. Instead it does a lame bar code. It can’t download in the app always shows oops! WTf
We sent the Actual valid tickets in time, and not only the viator voucher. So this review is false and it is not our fault that a user is unable to find the tickets we sent.
Palace is beautiful, but Viator is difficult to communicate with and will not work with you if plans change. Poor customer service, unfriendly support.
Thank you for your feedback. We apologize for the inconvenience caused and we understand your disappointment. We take customer feedback very seriously and we will make sure to ensure that such issues are addressed in the future.
The palace is closed for an official event. The site sold the ticket and refuses to return it..it does not exist.
Obrigado pelo seu feedback. Pedimos desculpa pelo transtorno causado e compreendemos a sua insatisfação. Levamos muito a sério o feedback dos clientes e faremos tudo para garantir que estas questões sejam resolvidas no futuro.
Loved the palace it was by far the highlight of our visit to Milan. Pleased we bought tickets in advance but read the small print. The ticket that us added to your electronic wallet is not your ticket you need to download the QR code for entry. Worth buying in advance to avoid queue. Annoyed that we bought a ticket that included armouries as it is not open! Recommend you check first.
Thank you so much for your feedback. We are happy that you were satisfied during your visit. Hope we can make it even better in the future.
The Royal Palace in Madrid would not accept the ticket I had. Neither the person I contacted from Vita on the phone or by messaging could help. They also insisted they would not provide a refund.
We are always striving to improve our services to provide the best experience for our customers. Thank you for your feedback and we understand your disappointment. We apologize if our service did not satisfy your expectations. We take customer feedback very seriously and we will make sure to ensure that such issues are addressed in the future. Again we are sorry for the inconvenience caused.
I used Viator website to enter date for tickets of same day I was going. Third party agent (not Viator) emailed tickets which were for two weeks later! There was no way (phone, email, or chat) to get the tickets adjusted to the correct date that day. Agent blamed me for entering wrong date which was not the case. Even if it was the case a reasonable person would expect a method for updating the ticket dates. This is very sketchy business practice. Beware.
Thank you for your review. We have sent your ticket for the date you selected. Unfortunately, once your ticket has been sent, it is not possible to change or cancel it. Please be more careful when choosing your date next time.
No experience.. Due to the lack of information provided I did not carry out my visit, however I paid well it, twice as expensive as on site!! Can we speak of “scam” or simply negligence??. Still, I spent 50€ for nothing. I'm not about to reuse this process.
Nous nous efforçons constamment d'améliorer nos services afin d'offrir la meilleure expérience à nos clients. Nous vous remercions pour vos commentaires et comprenons votre déception. Nous vous prions de nous excuser si notre service n'a pas répondu à vos attentes. Nous prenons vos commentaires très au sérieux et nous veillerons à ce que ces problèmes soient résolus à l'avenir. Nous vous prions de nous excuser pour la gêne occasionnée.
| Tour | Duration | Rating | Price | |
|---|---|---|---|---|
Madrid Royal Palace Entry Ticket | 2 hours | 2.9 (23) | $34 | |
Madrid: Royal Palace Guided Tour with Skip the Line Ticket | 2 hours | 4.7 (3,052) | $40 | View |
Madrid Old Town & Royal Palace Walking Tour Skip the Line Ticket | 2h 10min | 4.5 (2,284) | $41 | View |
Royal Palace & Prado Museum Skip the Line Guided Tour | 5 hours | 4.5 (1,595) | $82 | View |
Madrid in a Day Tour:Royal Palace, Historic Center & Prado Museum | 4 hours | 4.8 (943) | $96 | View |
Royal Palace of Madrid Small Group Skip the Line Ticket | 2h 10min | 4.4 (879) | $62 | View |
Royal Palace of Madrid Entry Ticket with Audioguide | 1h 30min | 3.3 (104) | $37 | View |