Our tour guide stopped several times to give us information about what we were seeing so the walk up to Acropolis was easier than expected. She was very knowledgeable and enjoyable.





Enjoy a hassle-free visit to the enthralling National Archaeological Museum with a time-slotted e-ticket and discover, through a self-guided walking tour also on your phone, the lively city of Athens and its riveting past.
Out at sunset: the 4:00 PM departure is under way when the sun sets, around 5:34 PM in the coming weeks.
From the operator’s live schedule on Viator, checked Oct 13.
Enjoy a hassle-free visit to the must-see National Archaeological Museum of Athens with a time-slotted e-ticket and discover its history and splendid artefacts with an audio tour on your phone. Receive your ticket instructions by email, download the app and the audio tour on your phone, prior to your visit, and travel back in ancient times to admire masterpieces from different antique periods housed in the National Archaeological Museum.
Reviews collected by Viator and Tripadvisor
Excurgo comparison of 4,138 Viator tours, recalculated daily.
All sales are final. No refund is available for cancellations.
Athens National Archaeological Museum E-Ticket with Audio Guide lasts about 2 hours. The itinerary has 1 stop.
Prices start at $35 per person for this Athens experience, booked through Viator with the price shown before checkout. There is 1 booking option, so the final price depends on the option you choose.
According to the operator’s current schedule, it runs every day, with 11 departures a day between 8:00 AM and 6:00 PM.
All sales are final. No refund is available for cancellations.
The meeting point is The self-guided audio tour of the National Archaeological Museum is designed to start at the museum's entrance (44 Patission St., 10682, Athens). The easiest way to get there is by metro (Omonoia or Victoria station). The tour ends at the museum's entrance. Hotel pickup is not part of this experience.
The experience is available in DE, EL, EN, IT, FR, ES.
It is a small-group experience with a maximum of 15 participants.
Infants and small children can ride in a pram or stroller
Wheelchair accessible All areas and surfaces are wheelchair accessible
Yes, bookings are confirmed instantly.
Travellers rate it 3.2 out of 5 across 69 reviews on Viator and Tripadvisor; it is run by Clio Muse Tours.
Reviews collected by Viator and Tripadvisor
Our tour guide stopped several times to give us information about what we were seeing so the walk up to Acropolis was easier than expected. She was very knowledgeable and enjoyable.
Simply UAU! Helps to understand the cradle of modern Western civilization.
Olá e obrigada pela sua avaliação! Ficamos felizes em saber que você gostou da sua experiência conosco. Esperamos recebê-la novamente em breve! 😊 Atenciosamente, Claire
Audio guide of a very good standard. We used a Bluetooth speaker, turning the volume up enough to listen as a group of three without bothering the other visitors. By starting right at the museum's opening, we were undisturbed and listened to the commentary for 2 hours. The tickets received as QR codes were very convenient.
Bonjour et merci pour votre commentaire ! Nous sommes ravis d'apprendre que votre visite vous a plu et que vous avez trouvé l'audioguide informatif et facile d'utilisation. Nous sommes également heureux de savoir que les billets envoyés ont facilité votre entrée. Nous espérons vous accueillir à nouveau très prochainement ! ✨ Bien cordialement, Claire
The cost of booking through a third party is + €12. Audio was supposed to be for the entire museum, only some worked and no direct exhibit audio was available. Museum was absolutely worth the €20, but skip the 3rd party sellers this don’t add true value.
Hello, and thank you for your feedback. We're sorry to hear that you felt the booking did not provide the value you expected. Please note that the price of your booking included both the entry ticket and our self-guided audio tour, and these inclusions were clearly displayed during the checkout process. We were unfortunately unable to locate your reservation. If you experienced any issues with the audio guide, our support team would have been happy to assist you during your visit and help resolve the issue. Thank you for your understanding. Warm regards, Claire
When arrived for my tour at 1PM on 6/2, sign on door said not opening, if at all, till 3PM due to a strike. Lady who answered door for postman confirmed. Will I receive a refund for my ticket?
Hello and thank you for your feedback. We are sorry to hear that the venue was affected by a strike on the day of your visit and that you were unable to enjoy the experience as planned. Unfortunately, venue closures due to strikes are beyond our control. However, we can confirm that a refund for your reservation has already been processed. We appreciate your understanding and hope to have the opportunity to welcome you again in the future under better circumstances. Warm regards, Claire
The museum did not honor the tickets,we purchased! After 15 minutes if arguing, they gave up and admitted us. I emailed Clio Tours about the issue and they gave me the run around. Just buy a ticket at the museum.
Hello and thank you for your feedback. We are sorry to hear that you had difficulty entering the venue using the voucher you received. Our team has asked for the reason the tickets were not accepted, but we have not yet received a response. Please note that, as stated in the email instructions sent after booking, vouchers provided by our partners are not accepted by the venue. Thank you for your understanding. Best regards, Claire
Absolutely worth going to see amazing antiquity and great opportunity to understand the culture that developed over 5,000+ years! Don't miss. This experience.
Hello and thanks for your review! We are happy to hear that you enjoyed your experience with us. We hope to welcome you back! 😊 Warm regards, Claire
Unfortunately, we could not use our tickets as they were dated the 18 th March rather than the date we booked for, the 28 th March. The museum did not recognise the reference number either. Our reference is 1370567845 and we would be grateful if you could check this for us. We paid viator 44 euro for 2 tickets and had to pay a further 40 euro to get into the museum yesterday as the tickets weren't accepted.
Hello, and thank you for your feedback! We apologize as this was a mistake from our end. Our records indicate that there was a discrepancy with your tickets from our end, as they showed past-dated information. As a result, a refund has been processed for your booking. Please contact us to get a free audio tour for your next destination as an apology. Best regards, Claire
We had issues with our tickets when we first got to the museum. It showed that the tickets had already been used by someone else. We tried to get ahold of the company, Clio Tours, to no avail. We ended up buying two more tickets to see the museum. We sent a text message to them, asking for a refund. They said it had to come from Viator. They seemed very unconcerned about fixing the problem, it also happened to three people who came in right behind us. Viator did come through and gave us a refund. While we trust Viator, I would not trust Clio Tours
Hello, and thank you for your feedback! We are truly sorry to hear about your experience, this is certainly not the kind of experience we want for our guests. Upon reviewing your case and identifying the issue with the ticket attached to your reservation, we promptly approved your refund. As we do not have access to your billing information, we advised you to reach out to Viator for further assistance with the refund process, and the refund has been approved accordingly. We sincerely apologize for the inconvenience this has caused during your tour, and we will use your feedback to help improve our service moving forward. Thank you for your understanding. Best, Claire
The museum was fabulous! The audio guide did not function well and my friend and I both gave up using it
Hello and thank you for your feedback! We are glad to hear that you enjoyed your visit. We are to hear sorry that you were not able to use the audio guide during your tour. Our support team is always available and could have assisted you in resolving the issue promptly, so you could have fully enjoyed your experience with us 😔 Kind regards, Claire
| Tour | Duration | Rating | Price | |
|---|---|---|---|---|
Athens National Archaeological Museum E-Ticket with Audio Guide | 2 hours | 3.2 (69) | $35 | |
Acropolis Hill & Acropolis Museum E-Tickets with 3 Audio Guides | 4 hours | 3.9 (37) | $85 | View |
Acropolis Museum E-Ticket and Multilingual Audio Guide | 1h 30min | 3.9 (43) | $39 | View |
National Archaeological Museum Private Tour with Licensed Expert Guide | 2 hours | 4.8 (69) | $170 | View |
Delphi full day V.R audio guided tour with entry ticket | 10 hours | 4.7 (442) | $29 | View |
Acropolis E-Ticket with Audio Guide & Athens City Audio Tour | 2 hours | 3.4 (28) | $51 | View |
Acropolis E-bike Tour With Entrance Tickets | 4h 30min | 5.0 (737) | $79 | View |