Good driver but late arrival
Call ahead of time to make sure they go to the right cruise port to pick you up. We indicated which cruise port we were arriving into which showed up on our confirmation but the driver went to the wrong port anyway so we were picked up 20 minutes later than scheduled.
事業者からの返答
Thank you for sharing your feedback, and we sincerely apologize for the approximately 20-minute delay.
We would like to clarify that the reservation included the name of the cruise ship, but a specific cruise terminal or pickup address was not provided. As some ships may use different terminals or berths, this unfortunately caused confusion regarding the exact pickup location.
We understand that we could have handled this better, and we will take this experience into consideration to ensure we verify the exact pickup terminal more carefully in similar situations in the future.
We appreciate your patience and feedback, and we are sorry for the inconvenience caused.
Bad experience booking round-trip from the cruise port and Blue Lagoon.
I had a bad experience. Originally, I booked with TripAdvisor from the cruise port to Blue Lagoon.. No email confirmation was sent to me. I had a similar experience before with TripAdvisor. Therefore, I booked a return trip from Blue Lagoon to the Cruise port through Viator.com and I promptly received an email confirmation. One to two weeks later, I went into TripAdvisor and found my reservation, then cancelled it. Again, no email confirmation. But from the TripAdvisor site I saw that it was cancelled. That's why I re-booked
through Viator.com. I thought it would be easier to have a round-trip
arranged by Viator. And I trusted Viator better because of communications even though, I know TripAdvisor owns Viator. We
had a lot of communication with Alaa of Nordova Travel many times. There were very good communications. The last email communication was done on Aug. 16th. Confirmed round-trip was made. However, there was no phone number provided for the driver and no one contacted us by email either from Nordova. At the same time, on August 15th we got an email from Gulli who mentioned he would pick us up on Aug. 16th and give us his phone number. Then on Aug. 16th he called and communicated through my son, Albert and he would wait outside our Viking Mars cruise ship at 1:45 PM. We met him at exactly 1:45 PM. Then he drove us to the Blue Lagoon and he wanted to charge us on site quoting a price of 23,000 ISK and we told them that we prepared it already. However, he said that he did not receive it. Finally, we called
Viator and realized that it was a different booking. After a long conversation, we finally solved this problem. We had to pay the driver, then get a refund from Viator. In summary, Nordova Travel did not contact with us on Aug. 17th at all. That was why we assumed the other driver had come from Nordova. But we did take the return
trip from Blue Lagoon back to the cruise port using the driver from Nordova Travel. This driver's English was somewhat limited. I will recommend Nordova Travel to communicate with booking clients before picking up passengers either by phone or by email on Aug. 17th specifying car's license number or the driver's name. Also, phone number if needed. Finally, I will not use TripAdvisor anymore but I trust Viator. It's because I found out TripAdvisor did not communicate with customers through email. The whole problem happened when TripAdvisor did not notify the original company they contacted with. The company's name could have been Iceland Airport Taxi? Thank you for your patience reading through the whole comments.
事業者からの返答
Dear Harold,
Thank you for taking the time to share such detailed feedback. We sincerely regret the confusion and frustration you experienced during your trip.
As you mentioned, we had been in regular communication with you before your service, and we appreciate your recognition of our communication. The main issue on the outbound journey was unfortunately caused by confusion between separate bookings and a driver from another provider, who contacted and picked you up before you met our assigned driver. We understand how this situation could have caused confusion, and we are sorry that you had to deal with this unexpected issue.
Once we became aware of what had happened, we explained that the vehicle you had entered was not our Nordova Travel vehicle and that our driver was still waiting for you. You chose to continue to the Blue Lagoon, and we were then pleased to provide your return transfer from the Blue Lagoon back to your cruise ship as requested.
We also appreciate your feedback regarding providing additional driver and vehicle details before pickup. We understand that clearer identification information can help avoid confusion, especially at busy cruise terminals, and we will take your comments seriously as we continue improving our service.
We are sorry that your overall experience was affected by the confusion surrounding the separate TripAdvisor booking and the other provider. However, we are grateful that we were able to communicate with you and successfully provide your return transportation.
Thank you again for your feedback and for choosing Nordova Travel. We wish you safe and pleasant travels.
Excellent arrangement to...
Excellent arrangement to end the cruise. The driver will message you on the location prior to the predetermined time.
事業者からの返答
Thank you very much for your wonderful review!
We're delighted to hear that everything went smoothly and that the communication before your pickup made your experience even more comfortable.
It was a pleasure serving you, and we truly appreciate your kind words. We hope to have the opportunity to welcome you back to Iceland in the future.
Private transf
It takes between 30 to 60 minutes to get to the Blue Lagoon from the cruise port in Reykjavik. Our driver George was excellent! If only our return driver was as welcoming and charismatic
事業者からの返答
Thank you very much for your kind message.
We are delighted to hear that you enjoyed your tour and that George made such a positive impression. We will be sure to pass your wonderful feedback on to him—he will be very happy to hear your kind words.
We are, however, sorry that your return transfer did not provide the same welcoming experience. Your feedback is very important to us, and we will discuss it with our team to ensure we continue delivering the high standard of service our guests expect.
Thank you again for choosing Nordova Travel. We truly appreciate your honest feedback and hope to have the pleasure of welcoming you back to Iceland in the future.
Kind regards,
Nordova Travel Team.