Cuomo town was an unnecessary stop… more time at Veranna instead for more shopping and fun. Bellagio was excellent, lunch recommendations were great!
ミラノ発ボートクルーズ付きコモ湖&ベラージョ日帰り旅行





概要
- 所要時間
- 10 時間
- 料金
- $115 / 人
- 場所
- Lake Como, イタリア
- 評価
- 4.1 / 5 · 2,642 件のレビュー
- 言語
- DE, PT, EN, IT
- グループ
- 少人数(最大50名)
- キャンセル
- 24時間前まで無料キャンセル
- 確認
- 即時
- チケット
- モバイルチケットまたは印刷したチケットの受付可
- 事業者
- Zani Viaggi
- 集合場所
- 季節により出発時間が変わります。ツアー出発の 15 分前に集合場所に到着してください。
説明
ミラノから車でわずか1時間のこの日帰り旅行では、世界的に有名なコモ湖の素晴らしい景色をお楽しみください。 雪をかぶった山々や絵のように美しい地中海のヴィラに囲まれたおしゃれな湖畔の町コモを探索し、息をのむようなコモ湖畔クルーズをお楽しみください。 魅惑の村ベラージオに停泊して、食事やショッピングを楽しみましょう。この旅程を辿れば、この美しい湖での時間を最大限に活用できます。
原文からGoogle 翻訳により自動翻訳されています。
催行日と料金
- 催行日
- 毎日
- 開始時刻
- 7:30、8:00、8:30、9:00
- 最短の空き日
- 10月5日(月)
- 大人 (12歳以上)
- $115
- 子ども (4〜11歳)
- $68
- 幼児 (0〜3歳)
- 無料
料金は日付によって異なります。表示は最安値です。
Viator上の催行会社の最新スケジュールより(10月4日確認)。
ツアーオプション
旅程
ミラノからコモまでバスで出発
湖のプライベートボートクルーズ: -11月~3月まで1時間 -4月から10月までの2時間 トレメッツィーナから出発
ヴィラ カルロッタは、イタリアのトレメッツォのコモ湖畔にある美しいヴィラと植物園です。 17 世紀後半にミラノのクレリチ家によって建てられ、19 世紀以降はドイツのザクセン マイニンゲン家が所有しています。
Villa del Balbianello は、レンノ市のコモ湖畔の岬に位置する歴史的なヴィラです。湖で最も人気のある観光地の 1 つであり、美しい庭園、素晴らしい景色、興味深い歴史で知られています。
コマチーナ島は、イタリアのコモ湖の真ん中に位置する小さな島です。湖にある唯一の島であり、美しい景色、考古学的遺跡、芸術遺産で知られています。
ベラージオは、イタリアのコモ湖畔にある美しい村です。美しい景色、魅力的な通り、エレガントなヴィラで知られています。特徴的な通りを散策し、典型的なイタリアのランチに立ち寄ってください。
ミラノからバスで1時間移動して、コモ観光を始めましょう。歴史地区を訪れてから、知識を深めたり地元のブティックでショッピングする自由時間を楽しめます。
コモからミラノまでバスで戻る
含まれるもの
集合場所と時間
ホテルピックアップは一部のホテルからのみご利用いただけます。 ホテルがリストにない場合は、指定された集合場所まで各自でお越しください。 重要:ホテルのピックアップオプションの場合、ピックアップ時間は07.30からとなります。 バスは複数のホテルからお客様を集めるため、お客様はこの時点でホテルのロビーにいなければなりません。
旅行者の評価
レビューはViatorとTripadvisorが収集したものです
Lake Comoのツアーとの比較
- Lake Comoの759件のツアー中、口コミ数1位
- 最低料金$115は、Lake Comoの同程度の所要時間のツアーの標準的な料金$401より71%安い
Viatorの759件のツアーをExcurgoが比較(毎日更新)。
重要情報
- 幼児や小さなお子様は乳母車やベビーカーに乗せることができます
- 近くに公共交通機関があります
- 幼児は大人の膝の上に座る必要があります
- 心血管疾患のある方にはおすすめしません
- あらゆる体力レベルの方に適しています
- ツアーには英語とスペイン語語が話せるツアーリーダーが同行します。
- 他言語の解説はアプリから
- グループ全員セミプライベートボートになります
- セミ貸切ボートクルーズは悪天候のため中止の可能性があります
- 日程は、技術上または運営上の理由により変更および再確認される場合があります。
- 有効なパスポートまたは身分証明書を必ずお持ちください
キャンセル
出発予定時刻の24時間前までにキャンセルされた場合、全額返金の対象となります。
レビュー(2,642)
レビューはViatorとTripadvisorが収集したものです
I was extremely disappointed in the lack of empathy and response from this operator I got very ill from food from my flight and contacted them three times upon arriving in Milan. Yes we were beyond the 24 cancelation by 3 hours but had no control over our situation. I contacted them 3 times during business hours with no response. I contacted Viator support and they told me the operator refused any refund , partial or full. It is disappointing that a senior gets sick from plane food and the company has no empathy or even the decency to even respond. I understand they have rules but things happen Shame on them
Dear Steve, thank you for sharing your experience, and we are sincerely sorry to hear you were unwell during your visit to Milan. We would like to clarify, however, that our cancellation policy, including the 24-hour deadline, is clearly stated at the time of booking and forms part of the terms every guest accepts. We apply it consistently and fairly to all travellers, and we are not able to make exceptions once a request falls outside that window, as doing so would be unfair to the many guests who respect the same conditions. Refunds for bookings made through Viator are also assessed according to the platform's own policies, which are beyond our sole discretion. We do take every message seriously and reply through the official booking channels, and we are sorry if our reply did not reach you as you expected. We sincerely wish you a full recovery and safe onward travels. Kind regards, ZViaggi
Trip should only have gone to Bellagio and Lake Como to give more time on each place. Scenery is beautiful. Our guide kind of went through the motions and hard to understand his English. Didn’t really give a full description of the areas
Dear Rich, thank you for your feedback, and we are glad you appreciated the beautiful scenery. The itinerary is deliberately designed to offer a broad overview of Lake Como's most iconic highlights within a single day, which naturally means balancing the time spent at each stop; the full programme is set out at the time of booking so that guests know exactly what to expect. That said, we have taken careful note of your comments about the guide's commentary and clarity, and we will share them directly with our team, as the quality of our guiding is something we take seriously and always work to improve. Thank you again for taking the time to write. Kind regards, ZViaggi
Please check your records as you have taken $365.28 on 10 and 14 September and need to reverse the second transaction.
Dear John, thank you for getting in touch, and we are sorry for any concern regarding your booking. Payments for Viator bookings are handled directly through Viator, so the best way to have your records reviewed is to contact the Viator Help Center with your booking reference. Their customer service team can look into the details of your transactions and assist you further. We appreciate your patience and are happy to help however we can. Kind regards, ZViaggi
Few explanations about the trip: we were accompanied but not guided. We were dropped off in the center of the city (drop) then there was the meeting point for the next destination We could see that the guides from other companies gave more explanations and cared about their clients, while our guide cared about his schedule
Chère Louise, nous vous remercions d'avoir pris le temps de partager votre expérience et nous sommes sincèrement désolés qu'elle n'ait pas répondu à vos attentes. Cette excursion est conçue comme un itinéraire accompagné, avec le transport et l'organisation pris en charge, plutôt qu'une visite entièrement guidée ; nous comprenons toutefois que vous auriez souhaité davantage d'explications et d'attention tout au long de la journée. Nous partagerons vos remarques avec notre équipe afin d'améliorer l'accompagnement de nos clients et de veiller à ce que le déroulement de la journée soit plus clair. Nous vous remercions de nous aider à progresser et espérons avoir l'occasion de vous accueillir à nouveau. Cordialement, ZViaggi
The guides were very knowledgeable and friendly. Kept us on time and in the correct location. Very well orchestrated. Highly recommend.
Dear Jennifer, thank you for your kind words and your recommendation! We are delighted that our guides were knowledgeable and friendly and kept everything running smoothly and on time on your Lake Como and Bellagio day trip. We will gladly pass your lovely feedback on to the team. We hope to welcome you back for another adventure soon. Kind regards, ZViaggi
Guillermo was fantastic! Very knowledgeable, very clear in his communication and excellent time keeping! The semi private cruise on Lake Como was brilliant (although the experience details did mention a glass of bubbly and we did not get it). Great amount of time spent in Bellagio to enjoy a relaxed lunch and explore, stunning views at Varenna and Bellano. Also stopped at Como! Long day but EXCELLENT! Thank you!!
Dear Debbie, thank you so much for your wonderful review and recommendation! We are delighted that Guillermo was such a knowledgeable and well-organised guide and that you loved the semi-private cruise on Lake Como, the time in Bellagio, and the stunning views at Varenna, Bellano and Como. We are sorry that the glass of bubbly mentioned in the experience details was not served on the day, and we will follow up with our team to make sure it is included as described going forward. Thank you again for such kind words, and we hope to welcome you back for another memorable day. Kind regards, ZViaggi
Hotel advised that I would dropped of by the Taxi at the required meeting point. Taxi driver confirmed that I was at the right pickup point based on a very basic map. I was 45 minutes early and had been dropped off at the taxi stand. When no other travellers appeared, I sought help from police and other people at the station. Got to the right pickup point at 8:10, but the tour had departed. The Milan race team station is filled with more than 1000 people. I went back to the hotel and complained about my experience. Zanni Viaggi did not offer a refund. They offered no solution to catch up with the tour. I received no emails asking where I was. AlExtremely poor Customer Service. Could not recommend this Company to anybody. I rarely write a review, but this deserved a response.
Dear Greg, thank you for taking the time to share your experience, and we are sorry for the stress this caused at the very start of your day. The central meeting point in Milan is a large and extremely busy station, and we understand how difficult it can be to locate the exact pickup spot among the crowds, even when arriving early. We are sorry the outcome was not a better one for you. We will review the meeting-point instructions and map so they are as clear as possible for future travellers, and we would welcome the opportunity to look into your specific case: please contact our customer care team with your booking details so we can assist you directly. We appreciate you taking the time to write, and we are sorry your experience with us fell short. Kind regards, ZViaggi
The guides had to deal with multiple languages and it made it very tedious to listen to. There were over 50 on the bus. Sound system was poor quality and the guide was yelling.
Dear Wilma, thank you for your feedback, and we are sorry the experience was not as enjoyable as it should have been. We understand that following commentary in several languages, on a full coach and with a sound system that was not performing well, made it tiring to listen to. This is genuinely useful for us to know: we will review the audio equipment and look at how we manage larger multilingual groups so the commentary is clearer and more comfortable for everyone on board. Thank you for taking the time to let us know, and we hope to welcome you on a smoother experience in the future. Kind regards, ZViaggi
Do not go through Viator. They sub out to Zani Viaggi. The driver who picked us up was late, rude and he almost killed a dog and pedestrian while enroute to the bus. The organizer of the time schedule gave no thought to how long it took to explore each village, thus a total waste of my day. One stop only allowed 40 minutes. Very poor planning. Don't waste your money or time.
Dear Kimberly, thank you for taking the time to share your experience, and we're sorry your day fell so far short of what it should have been. The driving conduct you describe is not something we take lightly, as the safety of our guests and of everyone on the road is our absolute priority, and we will look into this with our transport team. We're also sorry the pace and the time allowed at each village left you feeling rushed, and we'll review the itinerary timings with our operations team. We appreciate your feedback, as it helps us improve, and we hope you might give us the chance to offer you a better experience in the future. Kind regards, Zani Viaggi.
Lake Comoの類似ツアーを比較
- 最安値: Como, Lugano & Bellagio: Exclusive Cruise–Two Countries in a Day — $77
- 最高評価: Small-Group Lake Como & Lugano: 2 Countries in 1 Day, Boat Cruise — 5.0 (1,573 件のレビュー)
- 最短: Lake Como Private Wooden Boat Tour & Italian Glamour — 4 時間
| ツアー | 所要時間 | 評価 | 料金 | |
|---|---|---|---|---|
ミラノ発ボートクルーズ付きコモ湖&ベラージョ日帰り旅行 | 10 時間 | 4.1 (2,642) | $115 | |
Lake Como Boat Cruise, Bellagio & Lugano Day Trip from Milan | 10h 30分 | 4.5 (2,319) | $91 | 見る |
Como, Lugano & Bellagio: Exclusive Cruise–Two Countries in a Day | 11 時間 | 4.8 (1,768) | $77 | 見る |
Como, Bellagio & Varenna: Small Group from Milan with Boat Cruise | 10h 30分 | 4.9 (1,639) | $125 | 見る |
Small-Group Lake Como & Lugano: 2 Countries in 1 Day, Boat Cruise | 10 時間 | 5.0 (1,573) | $159 | 見る |
Small-Group Lake Como: Bellagio, Varenna, Hidden Gorge & Boat | 10–11 時間 | 4.9 (888) | $136 | 見る |
Lake Como Private Wooden Boat Tour & Italian Glamour | 4 時間 | 4.9 (643) | $401 | 見る |










