False/misleading communication. Don’t pay for this.
There was misleading communication throughout this experience. First, I was contacted and asked if I could change my tour date, and when I said no I was notified the tour would continue as scheduled. I arrived at the meeting point 5 minutes ahead of time and when I didn’t see a group or guide I messaged to ask where they would be and was told to wait 15 minutes because the guide was running late. At 11:15, I messaged again to say I still hadn’t seen anyone and asked whether I was in the right place, and was told to wait a bit longer. Only for them to message me again 10 minutes later to say the tour had started without me because I was “late”. They offered a refund which I accepted but still have not received. Do not use this group for your tour- use literally any other group. Especially if your time in Porto is limited.
事業者からの返答
Dear Magdiel,
We sincerely apologize for your experience and, in particular, for the inconsistent communication you received on the day of the tour.
After you were informed that the activity would proceed as scheduled, the instructions provided to you while you were waiting should have been clear and consistent. We understand your frustration at following the guidance you received and then later being informed that the tour had started without you.
We recognize that this situation should not have happened, and we especially regret the impact it had on your time and plans in Porto.
We also understand your concern regarding the refund that was offered to you and regret that it had not yet been received at the time you posted this review.
We sincerely apologize for how this situation was handled. Your feedback has been taken into consideration as we improve our communication and coordination procedures to prevent a similar situation from happening again.
Kind regards,
The Luka Destinations Team
R
Robert_B
September 30, 2026 · via Viator
Great guide.
Great guide with solid knowledge of the stock exchange and the church. We did need to wait 10 minutes to start because two other people never showed up.
事業者からの返答
Dear Robert,
Thank you so much for sharing your experience! We’re delighted to hear that you enjoyed the tour and especially appreciated our guide’s knowledge of the Stock Exchange Palace and São Francisco Church.
We also appreciate your patience regarding the brief wait at the beginning while we waited for the remaining guests.
Thank you for choosing Luka Destinations. We hope to welcome you back to Porto!
Kind regards,
The Luka Destinations Team
N
Nancy_V
September 27, 2026 · via Viator
Visit palace
The price was for the palace AND the church! It has completely gone wrong and double payment was made to the church. THIS IS NOT CORRECTLY PROCESSED, TOO MUCH PAID!!!
事業者からの返答
Beste Nancy,
Onze oprechte excuses voor wat er is gebeurd. We begrijpen uw frustratie.
De ervaring die u heeft geboekt, omvat zowel het bezoek aan het Palácio da Bolsa als aan de Igreja de São Francisco. Daarom begrijpen we uw bezorgdheid wanneer u aangeeft dat u opnieuw entree voor de kerk heeft moeten betalen.
Dit is niet hoe de ervaring had moeten verlopen. Bedankt dat u ons hiervan op de hoogte heeft gebracht. Het spijt ons voor het ongemak en de verwarring die dit tijdens uw bezoek heeft veroorzaakt.
Wij nemen situaties als deze zeer serieus en uw feedback is belangrijk voor ons om te kunnen nagaan wat er is gebeurd en om te voorkomen dat een soortgelijke situatie zich opnieuw voordoet.
Onze oprechte excuses voor deze ervaring.
Met vriendelijke groet,
Het Luka Destinations Team
A
andreakO6475QY
September 18, 2026 · via Tripadvisor
Review
Luiz was very knowledgeable and gave a great tour!
事業者からの返答
Dear Andrea,
Thank you so much for your review! We’re very happy to hear that you had a great experience and that Luiz’s knowledge helped make the tour even more interesting.
We’ll be delighted to share your kind words with him. We hope to welcome you back to Porto!
Kind regards,
The Luka Destinations Team
E
Elizabeth_C
September 13, 2026 · via Viator
Porto Stock Exchange & Sao Francisco, 2 essential sights, great information, quick entry
Both the Stock Exchange and Sao Francisco Church have extraordinary interiors and should not be missed. Our guide explained a lot of Portuguese history as well as explaining the relevance of each site. Also, this tour gave us entry without lines into each location.
事業者からの返答
Dear Elizabeth,
Thank you so much for sharing your experience! We’re delighted to hear that you enjoyed your visits to the Stock Exchange Palace and São Francisco Church.
It’s especially rewarding to know that your guide’s explanations about Portuguese history and the significance of each site added to your experience. We’re also glad that the skip-the-line access helped you make the most of your visit.
Thank you for your recommendation, and we hope to welcome you back to Porto!
Kind regards,
The Luka Destinations Team
M
Mark_H
September 10, 2026 · via Viator
Didn’t get what we paid for
Purchased tickets and got a voucher for them when i tried to redeem the voucher for tickets i was told id been scammed and the voucher was worthless. We ended up paying for a second set of tickets
事業者からの返答
Dear Mark,
Thank you for sharing your experience. We’re very sorry to hear about what happened and understand how frustrating it must have been to be told that your voucher was not valid and then have to purchase another set of tickets.
The voucher provided with your booking should correspond to the experience purchased through our official Viator listing, so we are concerned by what you were told at the attraction. We take situations like this very seriously and will review what happened to better understand why the voucher was not accepted.
We sincerely apologize for the inconvenience this caused and appreciate you bringing it to our attention.
Kind regards,
The Luka Destinations Team
5
556wenniew
July 16, 2026 · via Tripadvisor
Porto
The tour guide is very professional and also explained very carefully. Very professional tour guide! Very recommended trip!
事業者からの返答
Dear Guest,
Thank you very much for your wonderful review!
We’re delighted to hear that you found our guide professional and appreciated the detailed explanations throughout your visit to the Palácio da Bolsa and São Francisco Church.
It’s especially rewarding to know that you would recommend the experience. We truly believe that a knowledgeable guide can bring Porto’s history and remarkable monuments to life, and we’re very happy that this was your experience.
Thank you again for your kind words and recommendation. We hope to welcome you again on your next visit to Porto!
Warm regards,
Luka Destinations
M
Mark_W
June 25, 2026 · via Viator
The tour was initially altered 1 day and then later canceled by the guide. We had to follow up and get info.
Cancelled by the guide service. We had been flexible to their first change by 1 day.
Poor communication on the second day.
事業者からの返答
Dear Mark,
Thank you for taking the time to share your feedback. We sincerely apologize for the inconvenience and frustration caused by the changes and eventual cancellation of your tour.
We especially regret that you had already been flexible and accommodated the initial change by one day, only to have the tour subsequently canceled. We also apologize for the poor communication and for the fact that you had to follow up yourself to obtain information. We understand how disappointing this is, particularly when you have planned your visit around a confirmed experience.
We take your comments regarding communication very seriously. Guests should receive clear and timely information whenever there is a change to their booking, and we are sorry that we did not meet that standard in this instance.
We sincerely regret that we were unable to provide you with the experience you had booked and hope you were still able to enjoy your time in Porto.
Warm regards,
Luka Destinations
K
Kylie_G
June 14, 2026 · via Viator
Extremely informative...
Extremely informative tour. The palace was absolutely mind blowing! A must see site. The church was also really interesting
事業者からの返答
Dear Kylie,
Thank you very much for your kind review!
We’re delighted to hear that you found the tour extremely informative and that both Palácio da Bolsa and Igreja de São Francisco made such a strong impression on you. The palace’s remarkable architecture and history truly make it one of Porto’s most extraordinary landmarks, and we’re glad you found the church equally fascinating.
Thank you again for your feedback. We’re very happy that you enjoyed the experience and appreciate your recommendation of these must-see sites.
We hope to welcome you again with Luka Destinations in the future!
Warm regards,
Luka Destinations
L
Lynn_S
May 17, 2026 · via Viator
Good but not great
Luiz gave us what turned out to be a private tour of the Stock Exchange Palace and Sao Francisco Church. He gave us a lot of information and answered our many questions. 4 stars rather than 5– he started our tour by telling us that he would we would spend 40 to 50 minutes at the Stock Exchange and then a quick look at the church that would only take 10 minutes and we would be “out of there in an hour.” We felt like that would be shortchanging us, and let him know that was not our expectation. Towards the end of our tour, he was repeatedly checking his phone and eventually said he had to go to give another tour. We felt like we didn’t have his full attention or enthusiasm. His tour was just not at the 5 star level that we have come to expect from the many Viator tours we have taken.
事業者からの返答
Dear Lynn,
Thank you for taking the time to share your thoughtful feedback.
We’re pleased to hear that you appreciated the private experience and that Luís was able to provide detailed information and answer your questions during the visit to Palácio da Bolsa and Igreja de São Francisco.
At the same time, we sincerely apologize that the experience did not fully meet your expectations. We understand your concerns regarding the initial explanation of the tour timing and your impression that the visit might feel rushed. We also regret that the attention toward the end of the tour gave you the feeling that you did not have the guide’s full focus and enthusiasm throughout the experience.
Your comments are extremely valuable to us, as we always strive to provide tours that feel engaging, attentive, and worthy of a 5-star experience from beginning to end. We will certainly take your feedback into consideration to improve both pacing and guest communication during our tours.
Thank you again for your honesty and for choosing to tour with us. We truly appreciate your feedback and hope to have the opportunity to provide you with an even better experience in the future.
Warm regards,
Luka Destinations