Although quite a few reviews speak poorly about Dr. Mo, he was extremely pleasant with my wife and I. The reasons we are rating it low are because Karnok was skipped altogether, we paid to have a photographer at ever stop we went to that only photgraped the hot air balloon portion, and we felt as if the only time we were had to spend freely was at the local shops or lunch area. Dr. Mo was a gentlemen, seemed knowledgeable, and knew everyone we encountered. We are hoping to receive some of our money back. We will see how it goes.
事業者からの返答
Dear Guests,
Thank you for your feedback. I’m glad that you found me pleasant, knowledgeable, and helpful throughout your experience in Luxor.
I’m sorry to hear that some aspects of the tour did not meet your expectations. Regarding Karnak Temple, I would appreciate the opportunity to clarify what happened and why the visit did not take place as expected.
Concerning the photography, our intention was to help you capture memorable moments throughout your experience. I understand that you expected the photographer to accompany you at every stop, and I’m sorry if our arrangements did not match that expectation.
Regarding your free time, our itinerary is designed to balance guided sightseeing with time for lunch and other activities. However, I take your comments seriously and will review the schedule to see where improvements can be made.
We value your business and want every guest to feel that they received the experience promised. Please contact me directly so we can review the details of your booking and discuss your concerns, including your request for a partial refund.
Kind regards,
Dr. Mo
Dr. Mo Tours Egypt
B
Brooke_H
September 25, 2026 · via Viator
The tour is not as...
The tour is not as advertised. Make sure to read all of the fine print and the itinerary. First, there was no hot air balloon ride, it was cancelled in the afternoon the day before. We never got a formal explanation but did receive a partial refund. Second, the tour isn’t private. We were in a small group tour of 7. Additionally, all of the sites that you will visit, that cost money are not included in the price. Please make sure you pay attention to this. Dr. Mo is very nice and smart guide, we appreciate the knowledge. The “extra” knowledge for the King Tut story is a little crazy and he does charge you for it on top of the extra entrance fee. The information Dr. Mo gave us was listed on the board by the opening of the tomb. Additionally, we never stopped at Luxor temple, we only drove by it although it is in the itinerary as a stop for 1.5 hours. We did enjoy the tour but the advertisement is better than what you get, so just be prepared.
事業者からの返答
Thank you for taking the time to share your experience. We are glad to hear that you enjoyed the tour and appreciated Dr. Mo’s knowledge and guidance.
We would, however, like to clarify several points for future travelers.
The hot air balloon flight was cancelled due to operational/weather conditions beyond our control. Safety always comes first, and we will never operate a flight when conditions are not considered safe. As stated in our policy, a partial refund was provided for the cancelled balloon experience.
Regarding the tour format, this product is advertised as a small-group tour, not a private tour. The group size on the day was seven guests, which is within the advertised small-group format.
Regarding entrance fees, the product description clearly states which entrance tickets are included and which are not. We always encourage guests to review the inclusions and exclusions before booking so there are no surprises during the tour.
Regarding King Tut’s tomb, Dr. Mo provided additional historical context about the tomb and its history. Any additional entrance fee is an official fee charged by the Egyptian authorities, not a fee charged by Dr. Mo or our company, and visiting additional tombs is optional.
Regarding Luxor Temple, during the tour the guests informed the guide that, due to the high temperature, they preferred not to spend additional time walking around the temple. They asked the guide to explain the temple from outside while passing by it, rather than purchasing additional tickets and spending time inside under the hot weather. The guide respected the guests’ preference and explained the site from outside.
We appreciate your positive comments about Dr. Mo and are pleased that, despite the balloon cancellation, you still enjoyed your day in Luxor.
We take every review seriously and continuously work to make our descriptions, inclusions, and tour operation as clear as possible for our guests.
Thank you again for choosing
Dr. Mo Tours Egypt.
C
Cori_B
May 26, 2026 · via Viator
The sunrise hot air...
The sunrise hot air balloon ride was great. I had booked a private tour for the day, but did not realize this portion is shared. Beautiful experience and well piloted by Dr. Mo.
Being able to see the Temple of Karnak is King Tut's tomb/Valley of the Kings is not to be missed. There is not a lot of shade and it's very hot, but worth it. Seeing the sites in person made seeing the artifacts and what was pulled from the sites at the New Egyptian Museum truly amazing. Besides, Luxor runs at a much different pace than the chaos of Cairo.
事業者からの返答
Thank you so much for your wonderful review!
We’re delighted to hear that you enjoyed the sunrise hot air balloon experience and your full-day tour in Luxor. The breathtaking views over the Nile, the Valley of the Kings, and the ancient temples truly make for an unforgettable experience.
It was our pleasure to have you on board, and Dr. Mo will be especially pleased to know that his piloting helped make your flight both enjoyable and memorable.
Thank you for choosing us, and we’re glad that Luxor’s unique atmosphere and incredible history left such a positive impression. We hope to welcome you back to Egypt for another adventure in the future!
Warm regards,
Adventure Balloon Team
8
891kamrann
May 19, 2026 · via Tripadvisor
Group of 8 from Canada
Very unique experience! exciting tour with amazing Dr Mo!!
He is making this tour very enjoyable and comfortable !
事業者からの返答
Thank you so much for your wonderful review! 🌟
We’re delighted to hear that your group from Canada had such a unique and exciting experience with us. It’s especially great to know that Dr. Mo made the tour enjoyable, comfortable, and memorable for everyone!
We truly appreciate your kind words and hope to welcome you again soon in Luxor for another unforgettable adventure. 🎈😊
M
Maria_C
May 10, 2026 · via Viator
Everything Luxor In One Day
I will share information with you that I not already listed under the tour information.
- Expect a FULL day. We were picked up at 4AM and dropped off at 6PM.
- The hot air balloon ride is highly dependent on near perfect conditions. Be mentally prepared if it doesn't work out.
- A photo and video service during the balloon will be offered for an additional 25€ (the quality of pictures taken were great)
- After the hot air balloon ride, we're surprised to continue with a private tour (with the famous Dr. Mo)
- At the valley of the kings, although the ticket allows 3 tombs we only had time to see 2.
- For Dr. Mo to tell us the story of King Tut, it was an additional $30USD/person. I didn't feel it was worth it. You can read the information off the informational board.
- The place you will be brought for lunch is a tourist trap, about $20USD per person.
- The tour brought us to hands on experiences- Alabaster Store, Perfume, and Papyrus. It was very cool, but every place we went I felt obligated to buy something, hopefully you can have better will power than me! Don't be afraid to negotiate!!!
It was be better to split all the things we saw between 2-3 days. But if you only have one day like us, this is a great tour!
1人が参考になったと回答
事業者からの返答
Thank you so much for taking the time to share such a detailed and honest review! 🌟
We truly appreciate your feedback and are very happy to hear that you enjoyed your experience in Luxor, especially the hot air balloon ride and your tour with Dr. Mo.
We also appreciate your notes regarding timing, optional extras, shopping stops, and lunch pricing. Feedback like yours helps future travelers know exactly what to expect and helps us continue improving the overall experience.
Luxor is full of history and activities, so we completely understand your recommendation about splitting the experience across multiple days for a more relaxed pace. Still, we’re delighted that the tour helped you make the most of your one day in Luxor.
Thank you again for choosing us, and we hope to welcome you back to Egypt for another unforgettable experience! 🇪🇬✨
N
Nameer_K
March 11, 2026 · via Viator
Believe the negative reviews
Dr hassan and driver Ahmad were friendly and knowledgeable.
My review is for the tour company. I booked my tour for the 5:30 AM tour and it was supposed to be the hot air balloon and east and west banks.
The night prior I got a WhatsApp message saying I got upgraded to the 4:30 AM tour and I needed to pay $20. I just said I will meet you in the lobby tomorrow morning
After they showed up at 4:30 AM, they took me to the hot air balloon place and over there they demanded I pay them $20 to which I said no I’m not giving you anything because I already booked and everything was supposed to be through the website. They said it’s only customary and $20 not a lot. I said if it’s not a lot then you shouldn’t be asking for it. And I didn’t get an upgrade because technically I had to wake up an hour sooner so that was an inconvenience to me.
I got on the hot air balloon in a bad mood then after that, they brought me back to my hotel in Luxor around 7 AM. They told me my driver would be here at nine. The driver and the tour guy did not show up until 10 AM. It’s not his fault, but the tour company is very scam scandalous and sleazy. I would not book with them. Very poor communications. I didn’t know if he was going to show up or not.
事業者からの返答
Thank you for your feedback.
We always take guest comments seriously, however we would like to clarify a few important points for transparency.
The night before the tour, you were offered an optional upgrade to the 4:30 AM balloon flight with an additional cost of $20, and you agreed to join the earlier flight. When you later declined to pay the upgrade difference, our team still allowed you to take the upgraded flight without any additional charge as a gesture of goodwill.
After the balloon ride, you were informed that the meeting time for the continuation of the East and West Bank tour would be 10:00 AM, and our team arrived at the scheduled time.
We are pleased to see that you mentioned in your review that Dr. Hassan and driver Ahmad were friendly and knowledgeable, and that the trip itself started well. As confirmed, you received the complete tour exactly as booked.
Our company is committed to providing professional and transparent service to all guests, and we are proud of the experience delivered by our team.
T
Tafara_T
February 27, 2026 · via Viator
Great Day in Luxor!
This is a great way to start your day in Luxor! The picturesque views are breathtaking! Our Guide Mo, was knowledgeable, our driver was friendly. We had a great time seeing the tombs!
事業者からの返答
Thank you so much for your wonderful review! 😊
We’re really happy to hear that you had such a great start to your day in Luxor and enjoyed the breathtaking views during the experience.
It’s also great to know that Guide Mo was knowledgeable and that our driver helped make everything smooth and comfortable for you. We’ll be sure to share your kind words with the whole team.
We truly appreciate your support and hope to welcome you again soon for another unforgettable experience in Luxor! 🌅🎈
J
jorgealexander1700
February 26, 2026 · via Viator
Great tour
We had an absolutely incredible experience with our tour guide! From start to finish, everything was seamless, engaging, and thoughtfully planned. What truly stood out was how knowledgeable and informative they were — every stop came with fascinating history, local insight, and stories you wouldn’t find in a guidebook.
On top of that, they were amazing at taking photos! They knew all the best angles, lighting, and hidden spots to capture the perfect shots. Not only did we leave with unforgettable memories, but we also have beautiful pictures to prove it.
Professional, friendly, patient, and passionate about what they do — I couldn’t recommend this tour guide more. If you’re looking for someone who will elevate your entire experience and make it both educational and fun, this is the one to book!
事業者からの返答
Thank you so much for your amazing and detailed review! 😊
We’re truly delighted to hear that you had such an incredible experience on your tour and that everything felt seamless, engaging, and well organized from start to finish.
It’s wonderful to know that your guide made a strong impression with his knowledge, storytelling, and local insights, and also helped you capture beautiful photos and memories along the way. We’re especially happy that you felt both the educational and fun sides of the experience.
Your kind words about his professionalism, friendliness, and passion mean a lot to us, and we will make sure to share your feedback with him and the entire team.
We really appreciate your recommendation and hope to welcome you again soon for another unforgettable experience in Luxor! 🌟
9
959devinb
January 20, 2026 · via Tripadvisor
5/5 - Incredible Luxor Tour by Knowledgeable Guide
100% would recommend to anyone visiting Luxor and wanting a knowledgeable guide, with time for photos built into the itinerary. Unfortunately our Balloon ride was cancelled due to weather, so be aware that could happen anywhere.
Our tour guide Dr. Mo, who also works as an Egyptology professor, was extremely friendly and shared all the information you could ever want about each site we visited. I will 100% be recommending him to any friends or family who visit in the future.
3
389pilarf
November 20, 2025 · via Tripadvisor
"DOCTOR" MO IS A BIG NO NO! find an honest guide. He is not.
Dr Mo a big NO NO!!!! SCAM ALERT! what a horrible experience. where to start... the day before he contacts us asking for 40 USD extra as he needed to change the time of pick up in the morning...from 5.00am to 4.00am (apparently nobody was in our slot) I was firm and refused to pay more...they came to pick us up a bit late and went straight to the balloon...guess what...we took off at the time we had initially booked...Once the balloon finished... ( short of 30 min, ) we were taken to a cafe to wait for Dr. NO. We were waiting for him for AN HOUR. when he showed up, at around 8.30 instead of going straight to the Valley of the kings, he took us to a BAZAAR! we were utterly upset, not only us...but the rest of the peole on the tour...so we ended up going to the Valley of the kings at the rush hour just because of his delay and comission driven decision of going to a bazaar...when we arrived at the valley of the kings, it was full on oven, crowded and with big lanes. HE GAVE US HALF AN HOUR with the warning that he would leave us on site if we didn't turn out on time!!!! as he was adamant to take us back to the hotel at 2 and we were running late...mutiny started. we said there was no way to see anything in half an hour taking into account the queuing lines...also asked us for extra 20USD each to guide the Tut visit, but more interestingly, he said that this was the only way. we refused. Said we did not need any guiding. He was seething! (second try to extort 20 USD, failed) we managed to extend the visit another half and hour...because we demanded more time. After that Hatshepsut, he told us we had two options guiding explanation in the van, or outside...we thought the van could be a good place to start and gain some time...he gave us a 5 min ridiculous briefing...and off we went, no guiding tour in the temple at all! after that, he took us to a restaurant (again in partbership with him) where they were asking for a ton of money for lunch. we refused to fall prey in fact NOBODY had lunch at Dr. NO joint. and again left for the next visit...karnak temple...this time we skipped the "van" tour guiding and he had to step out to do his job. What a horrible attitude...5 min in and he was gone. The less guided tour in the whole Egypt trip. he told us to be on time for pick up, the van ( a complete piece of trash) showed up 15 min later, he did not bother to show up, and the remaining Luxor temple visit included in the tour gone too...Unprofessional falls short to describe his modus operandi. The greed, the lack of love for his country and the people visitting it. I never write reviews this lengthy but my dear fellow travelers STAY AWAY FROM DR. NO. Book Nice Tours instead. Some people deserve to have their tour guide licence removed for good.
事業者からの返答
We are genuinely surprised by the content of this review, as it contains several serious claims that do not reflect the reality of our operations or the experience offered to our guests.
First, we do not charge last-minute extra fees, and any change in pickup time—when occasionally required due to aviation regulations or balloon flight logistics—is always communicated clearly and never associated with any additional payment. Our records also show that your pickup and balloon schedule matched the standard timing for all guests on that day.
Regarding the balloon flight duration, all flights follow the permitted airtime set by the Civil Aviation Authority. No company can shorten or extend flights beyond the official guidelines.
As for the sightseeing portion of the tour, it is important to clarify that:
• No guest is ever forced to shop, and any stop is entirely optional.
• Entry times at sites like Valley of the Kings depend on national holiday crowds, security checks, and your own group’s pace.
• The guiding inside tombs such as Tutankhamun’s is prohibited by law, so no guide can provide in-tomb explanations — therefore any suggestion that we sell “extra guiding” inside the tomb is simply untrue.
We are also disappointed by the personal attacks and the disrespectful language used toward our staff member. While we welcome all criticism, we cannot accept false accusations or misrepresentation of our service. We work hard every day to deliver safe, organised, and enjoyable tours, and thousands of guests have had wonderful experiences with us.
We still wish you the best in your travels and hope your future experiences in Egypt are more positive.
Dr Mo tours Team