What a wonderful way to spend an evening in Chiang Mai! The dinner cruise was peaceful, relaxing, and so beautifully done. As we floated along the Ping River, the views were stunning — lantern-lit houses, quiet temples, and the gentle breeze made it all feel so special.
The food was tasty and full of flavour, with a nice mix of Thai dishes that we really enjoyed. The staff were so warm and welcoming, always checking in with a smile to make sure we were comfortable and happy
事業者からの返答
Dear Guest,
Thank you for your lovely review! We’re so glad to hear you enjoyed your Magical Evening Dinner Cruise along the Ping River. It’s wonderful to know the peaceful atmosphere, scenic views, and warm hospitality made your evening feel truly special.
We’re especially happy you enjoyed the Thai cuisine onboard — our team takes great pride in sharing the local flavors of Chiang Mai. Your kind words about the staff will definitely make their day!
We hope to welcome you back again for another relaxing river journey.
Thanks
Nick (IAsia Thailand Online)
3
365gh
January 23, 2025 · via Tripadvisor
Extra charges, bait and switch tactic
I booked this dinner cruise for myself and my fiance. When we ushered on board, I asked about the dinner. There was something said about a "set menu," and we were handed menus. There was nothing noted on my booking reservation about this set menu. I tried to ask about the set menu, but I was asked what I would like to order from the menu. Before sailing, we were brought enough food to feed 5-6 people which filled up the whole table. I was confused about this, and when I inquired, I was met with only smiles. Furthermore, during the remainder of dinner and the cruise, I watched the one waiter on board attend to all of the other tables several times, and clearing their dishes, and bringing them all ice cream for dessert. A full half hour later, after noting everyone else had finished their dessert and tables cleaned, I called the waiter over to ask him to clear our dishes. When we returned to the dock, they tried to charge us extra for the dinner we had ordered from the menu. I explained that this was pushed on us, and not made clear about the "Set Menu," that I had no choice in. This seems like a typical bait and switch scam. I did pay for our mocktail drinks as my booking did say, "food only," although no included drink items such as soda or coffee were offered.
事業者からの返答
Dear 365gh,
Thank you for taking the time to share your detailed experience with the Dinner Cruise on the Ping River. We're truly sorry to hear about the confusion and frustrations you encountered during your evening. It’s disappointing to learn that the information regarding the "set menu" was unclear and that communication from the staff left you feeling uncertain about what was included in your booking. However the set menu is mentioned on the website that you booked. This is NOT a bait and switch tactic as you mentioned.
We sincerely apologize for the miscommunication regarding the meal service and any discomfort caused by the service delays during your dinner. Your feedback about the handling of orders, the set menu explanation, and the service quality will be shared with the management team to address these issues and prevent similar experiences in the future.
Thank you again for bringing these matters to our attention—we hope to have the opportunity to provide you with a smoother and more memorable dining experience in the future.
Thanks,
Paul
M
Meaningful_E
December 24, 2024 · via Viator
Chiang Mai Dinner Cruise
What an amazing activity! Great food, stunning views and a wonderful Host and Driver. Wholeheartedly recommend for anyone visiting Chiang Mai.
事業者からの返答
Dear Guest,
Thank you for your kind words about the Dinner Cruise on the Ping River! We’re so glad to hear that you enjoyed the delicious food, stunning views, and the warm hospitality of our host and driver. Your wholehearted recommendation means a lot to us, and we hope to welcome you back on board the next time you visit Chiang Mai.
Thanks,
Nick (IAsia Thailand Online)
T
Terry_S
December 8, 2024 · via Viator
The Chang Mai Ping River cruise not recommended
Be aware. This tour provides a SET menu. You cannot choose anything to eat. An issue if you have allergies to peanuts etc. The spring rolls had little to no filling. And the egg pancake and soup was not appetizing. We never got to the entree. No one explained what was being served. Also, you sit on the boat for an hour and a half and the boat ride is 1 hour, not 2. They hurried to get us there by 6:45pm so the boat would not leave without us, but it was scheduled to leave at 8 pm. We decided to end this tour before the boat departed. If you are in Bangkok I highly recommend the boat cruise. The buildings and temples etc. are lit beautifully and the food selection is very good., service excellent. Hopefully the tour operator in Chang Mai will make adjustments for their boat tour. And we were charged $138.00 for a bad experience.
事業者からの返答
Dear Terry,
Thank you for taking the time to provide such a detailed review of your experience. We're sorry to hear that the tour did not meet your expectations and that several aspects, including the set menu and timing, negatively impacted your evening. However your mistaken. The website does clearly say this is a Thai Set Menu and to advise any dietary requirements before booking.
You did not mention that you were indeed on the boat having a complimentary drink before departure. You also did not mention that you asked for a refund and this was also denied by Viator.
Thank you again for your review and we are thrilled we can add in the missing information
Regards,
Paul
C
CJ_M
December 28, 2023 · via Viator
Magical cruise!
Wonderful experience! Cocktails were terrific, and the place (Riverside Restaurant) seems to be famous for them. The cruising view of all the riverside businesses with their lights was magical. Ordering drinks after arriving on the boat put too much pressure on the staff and delayed the launch too long, in my opinion. 'Would be a good idea to pre-order on an app or just serve wine & beer on the boat and let people go to Riverside after the cruise for drinks. The pre-set menu / food was a bit average, but it's the best way to get out onto the water relatively quickly. We got way too close to some kayakers, but they also should have kept an eye out for boats. All in all, I recommend the dinner cruise and would go again.
事業者からの返答
Dear CJ,
Thank you for sharing your wonderful experience aboard our Dinner Cruise on the Ping River! We’re thrilled to learn that you enjoyed the picturesque views and delightful dining experience.
We’re grateful for your kind words and hope to have the pleasure of hosting you again for another enchanting evening cruise along the Ping River.
Thanks again,
Nick
P
PaulL76
August 20, 2023 · via Tripadvisor
Disappointing
We’d booked this tour as a family of three, two adults and one little guy, 10.
On arrival ushered through the busy restaurant to the moored wooden boat. Given menus to order food and drinks, which was promptly delivered, whilst still moored.. finished the meal and the drinks and then we started the cruise, where no further food or drinks could be ordered, despite there being a bar onboard… the idea of a cruise to me is eating and drinking as you cruise, otherwise it’s just a boat ride and we might as well have eaten in the restaurant… it seemed different if you had the set menu, but this was only available for four persons or more, for this reason it didn’t work for us.
3人が参考になったと回答
事業者からの返答
Dear Paul,
Thank you for taking the time to share your feedback about your recent Dinner Cruise on the Ping River. We appreciate your honest review, and we're sorry to hear that your experience fell short of your expectations.
Your comments are important to us, and we take them seriously. We apologize for any aspects of the cruise that did not meet your satisfaction. We will review your feedback carefully to identify areas for improvement.
Our goal is to provide exceptional experiences for all our guests, and we hope you'll consider giving us another opportunity to exceed your expectations in the future.
Best regards,
Paul
A
Alan_M
February 11, 2023 · via Viator
Overall great experience
We use the transportation option. It was very nice and accommodating. The food was excellent. The boat was comfortable total experience very enjoyable, I would recommend highly.
事業者からの返答
Dear Alan,
We are so grateful for your review. Thanks for sharing your rating with us and the community.
Best Regards,
Nick