過去にはカサ・リパブリカン(Casa Republicii)として知られ、その後人民の家(House of the People)となったが、人民のためには存在せず、省、共産党の事務所、または高機能のアパートを収容するという意味で、共産主義時代の主要なシンボルである。 1984年から地震リスクの高い市内の最も安全な場所に建設され、核シェルターを含む地下4階、12店舗が入居している。
ツアーに沿って、建物の最も重要な部屋、会議場、メイン広場、メイン階段、大きな廊下、印象的なギャラリーの素晴らしい景色を望むバルコニー(今のところ利用できません)の横を通過します。 豪華な内装には驚かされます。すべて地元の素材(大理石、クリスタル、カーペット、カーテン、スタッコ)と地元の職人によって作られています。
If you happen to be in Bucharest for a few days, you’ll see all the scams happening. This is no exception. In this case, this tour guide rude and not helpful. Please read all the instructions clearly before buying. A lot of scams in Bucharest.
事業者からの返答
The “rude guide” you spoke to on the phone was me. We understand your frustration at not finding the meeting point, but this happened because you didn’t read the instructions and went to the wrong side entrance. We tried to help, but it was impossible to have a constructive conversation while you continued to accuse and complain.
D
debarbierimario
October 5, 2026 · via Tripadvisor
It is worth the visit
Compliments to the guide, who was truly skilled and clear in her explanations; a beautiful visit.
F
Freedom32184810721
October 4, 2026 · via Tripadvisor
Garbage-like experience
Trash-like travel agency. We negotiated with the travel agency to reschedule because of the train delay, and the travel agency agreed, but they required us to pay an additional 85 local currency per person, which we also agreed to. But when we arrived at the scheduled time, there were no travel agency staff to provide us with service, no one showed up! Therefore, we can only negotiate with the People's Palace ourselves for a substitute entry. So, we didn't accept any services from the travel agency, and they took our money. We complained to Trip Advisor, and they still refuse to issue a refund. This is my first time booking on Trip Advisor, and I will never book again.
事業者からの返答
We are sorry, but there seems to have been a misunderstanding. You were unable to join the tour you had booked for the morning, and we left instructions at the desk regarding your late arrival. Thanks to this arrangement, you were able to join a later tour. You were also informed that you would need to pay for the additional tour.
P
P9359SOpeterv
September 29, 2026 · via Tripadvisor
Ridiculous decadence and no exciting spaces or structures
I had to choose a meetingpoint far away from the entry to the building. There was only the information that the start was 10:30 am.
The group was much to many people. The half could have been ok.
There should have been a starting video/film about the construction and a lots of funfacts.
We only saw the borring ridiculous corridors and halls. We wanted to see the basement, tunnels, helicopter area, upper level and more.
事業者からの返答
We are sorry to hear that the tour did not meet your expectations. However, it seems that there may have been a misunderstanding regarding the content of the tour at the time of booking. We always recommend reviewing the tour description carefully beforehand to ensure that it matches your expectations.
P
PopHouseForever
September 26, 2026 · via Tripadvisor
Read for what this ticket actually gets. Avoid these abusive scam artists.
1: Outcome: a ticket to see the Palace of the Parliament, behind many others who bought cheaper tickets on the day. So a win to see the site; a massive scam and horrendous treatment to do so.
2) Reality: the "skip the queue" is you being told to arrive at least 15 minutes before the actual tour time so that you're waiting at the front unless any change from plan happens. When the tour happens and they ask for your ticket, you won't have it because you're not given it. Make sure you go through the initial security into the building because the instructions are total jibberish. Then follow the directions because if you do what we and others did, which is stop and try find the representative from this "tour agency', he's:
a) too busy in the gift shop;
b) telling people who'd booked the same tickets that they're too late and they need to go away because they didn't arrive when he arbitrarily told them to arrive; and/or
c) shouting and exclaiming loudly to you and everyone else else see that you've "made a total mess of this" and "what the hell have you done" because he makes you arrive 45 minutes early and then tells you to stand in twos randomly only after telling you to move away because an earlier tour is booked in, so when it's your turn and you're seeking him out for the tickets that the instructions tell you that you will receive, he will explode because you're no longer standing in the order that he doesn't tell you is needed.
Fortunately we managed to get in it ignoring the massive uplift which can be easily avoided by just booking on the day, don't give these scam artists the slightest second of your time. Have never been shouted at for asking where's our ticket after we were asked for our own tickets.
事業者からの返答
This review appears to be a message specifically crafted to disparage our operations, relying entirely on misinformation and inaccuracies—stemming primarily from frustration regarding the price paid. If this was a scam as you claimed, no one would have responded to your biased message or not running the tour. The booking includes added value by guaranteeing access to our tour; in the event of "no-shows," additional tourists can be accommodated subject to availability. You purchased a "skip-the-line" ticket for the initial entry, not a pass that bypasses the mandatory security screening line required of all tourists. This is a subtle distinction that you seem to have overlooked. To avoid such issues, you should have informed yourself better before making the booking. Once you enter the admission process, you must comply with security rules and procedures rather than acting as you please and disrupting operations. Perhaps if you had attempted to book directly, you would have understood and appreciated the value we add to this reservation—especially given that, on the day of the tour, bookings are limited to remaining spots, but the event is frequently sold out.
D
dustinsD2784WD
September 12, 2026 · via Tripadvisor
Stay away. There has the be a better tour company than this one.
The location itself is phenomenal. Everything else (customer service, "skip" the line, communication, etc) was abhorrent.
事業者からの返答
Thank you for sharing your feedback. We’re pleased to hear that you found the Parliament itself phenomenal, although we’re sorry that the rest of your experience did not meet your expectations.
We take comments regarding customer service, communication, and the skip-the-line process seriously. At the same time, we would have appreciated the opportunity to understand the specific issues you encountered, as this review does not provide enough detail for us to identify what happened or how we could have addressed it.
We work hard to provide our guests with a well-organized, informative, and enjoyable experience, and we are always open to constructive feedback. Had you contacted us during or after the tour, we would have been happy to look into your concerns directly.
We respect your opinion, but we also believe that fair and specific feedback is far more helpful to both our team and future guests than a general recommendation to “stay away.”
M
mastanh2024
September 5, 2026 · via Tripadvisor
Parliament Bucharest
A must see while visiting Bucharest
事業者からの返答
Thank you!
W
walterrJ7837QN
August 31, 2026 · via Tripadvisor
Scammed your.
This is a scam. Trip advisor is also a scam in refunds. We were there Sunday 30 August. We were 15 minutes early at the precise location and messaged him multiple times with no response. We left 15 after. The “guide” responded hours later saying we did not follow directions which was a lie. TripAdvisor is not trustworthy either. The refund needs to be processed or this will spread. I advise not to use the scamming Romanian.
事業者からの返答
We are sorry you were not able to join the tour, but it is an offence to us to say it is a scam, as far as the tour was running as schedule, and many other visitors came in time at the right meeting point. It is only your fault you could not understand/read the instructions we sent to you a day before the tour in a reminding message that you confirmed. Unfortunately we are not able to answer to massages send almost at the time of the tour, but you should try to call us to get support.
L
LuchiDing
August 23, 2026 · via Tripadvisor
Very Impressive Visiting at the Parliament of Very Impressive Visiting at Parliament of Romania
The tour guide met our group sharply in 12 noon. He spoke very clearly in English, and has very knowledgeable about the parliament’s history, the structure of building and the architecture details. We certainly impressed about our tour.
事業者からの返答
Thank you for your review. We are so glad that you have enjoyed our tour.
3
371catalina
July 31, 2026 · via Tripadvisor
Rudeness, vulgarism and anger
I have tried two times to book a visit via the phone today. First time, the lady was literally quarrelling with another employee in Romanian while on the phone, and when she was finished, she told me that there are no more spots for today. Second time, she said there is nothing until next week, very dismissive and blunt; I mentioned politely that she had said a minute before that we could book for tomorrow and wanted to confirm since the conversation was ended prematurely due to her pressing argument with her colleague(s). She started to raise her voice, saying "we have nothing until Monday, nothing until Monday, nothing until Monday!” and hung up on me before I had the chance to ask her to be more polite. Never in my life have I seen such rudeness from an employee dealing with paying customers in a national institution.
事業者からの返答
This review might be about your Palace of Parliament tour with us and not about your discussions with someone we do not recognise to be part of our staff. You are angry on someone is not about this experience. It looks like this is a feedback sent by mistake.