Well first of all we where standing in the cold and after an hour the boot arrived and it was freezing cold inside
事業者からの返答
Dear Mahla,
Thank you for your review. We are truly sorry to hear that you had such a frustrating experience with us.
We would like to express our sincere apologies that you had to wait for such a long time in the cold and that it was also cold during the tour. We aim to provide all our customers with a cosy and comfortable experience, even when the weather is harsher, and regret that this was not the case for you.
Please know that we take your feedback seriously and that we will address it internally to improve the processes at the dock, as well as the heating on board. If there is anything else you would like to discuss or bring to our attention, please do not hesitate to reach out to us directly.
Once again, we are very sorry for the discomfort and frustration you experienced during and before your tour. We hope that we might have the opportunity to welcome you on board for a much-improved experience, perhaps in the warmer months.
Warm regards,
Jessie
Front Office Management
A
Amber M
January 4, 2026 · via Tripadvisor
Don’t bother
Absolute waste of money. Walk instead! A 45 min delay boarding and I couldn’t see a thing from inside. Save your money and walk!
事業者からの返答
Dear Amber,
Thank you for sharing your feedback. We truly regret that your recent experience with us left you so disappointed and that you felt like you wasted your money.
We sincerely apologise for the delayed departure and the bad visibility on the inside of the boat. We can imagine how frustrating this must have been for you. Please know that this is very far from what we would have wanted you to experience.
Rest assured, we will address your concerns with our team to improve the boarding procedures as well as the visibility on board. Please feel free to reach out to us directly if there is anything else you would like to discuss or bring to our attention.
Once again, we deeply regret the frustration and inconvenience this cruise has caused you. We hope to have the chance to welcome you on board again under much-improved circumstances.
Warm regards,
Jessie
Front Office Management
L
Luciana_R
December 29, 2025 · via Viator
Avoid this tour! Plastic windows can’t see outside
If I could give this zero stars I would - AVOID THIS TOUR!
The boat has plastic windows and ceiling, so even if it wasn’t raining you couldn’t see out the windows without opening day. We had a rainy and very very cold day, so to open the windows meant getting cold and wet.
We were not offered snacks at all, the guide had minimal information to share, and overall this was just a huge disappointment and not worth the money.
There are other boats with glass windows and proper tables to sit and enjoy drinks and snacks. This is a very poor choice of boat for a tour in the wintertime.
A waste of money and we ended the night cold and wet.
事業者からの返答
Dear Luciana,
Thank you for taking the time to share your feedback with us. We truly regret to hear that your recent experience with us left you so disappointed.
We sincerely apologise that the type of boat your tour took place on was not what you expected, and led to you being unable to enjoy the sights. We are also very sorry that your guide did not share much information and that you were not offered the snack included in your tickets.
What you have described is very far from what we would have wanted you to experience. Therefore, we will address your comments with our team to improve our processes and offerings. Please feel free to reach out to us directly if there is anything else you would like to discuss or bring to our attention.
Once again, we would like to apologise for the frustration and inconvenience this experience has caused you. We hope to have the opportunity to welcome you on board again in the future for a much-improved experience, perhaps in the summer.
Warm regards,
Jessie
Front Office Management
7
761wains
December 22, 2025 · via Tripadvisor
Canal Light tour
Nice tour, skipper and tour guide were great. Enjoyed it and was priced right. The boat cover obscured some of the views and I then booked a hard cover boat for a day trip.
L
Leslie_E
December 19, 2025 · via Viator
Dazzling by Night
The boat was nice and the guide was very enthusiastic and personable. Some of the art installations were dazzling and complex. Others were simply lovely. They made the canals even more beautiful.
E
Emma_B
December 17, 2025 · via Viator
Would not go again or recommend.
The tour guide was in experienced and didn’t really know what to say to each art piece. I don’t think we saw half of the art pieces as there was over 20 and we may have seen maybe 10 at most. It felt very cheap and would benefit from better service focus. I would try find a better company next time.
事業者からの返答
Dear Emma,
Thank you for taking the time to share your experience with us. We are saddened to hear that you were disappointed with your tour. Providing an enjoyable experience for all our customers is our top priority, and it’s disheartening to hear that we have fallen short in that regard.
We are sorry to hear that you were disappointed with the storytelling aspect of the tour and felt that it was uninformative. We are sorry to hear that it didn't come across as if the host was high knowledgable about the art pieces you passed by and that you were generally disappointed with the number of pieces you were able to see. We will address this internally to prevent these experiences to recur.
If there is anything further we can do for you, please do not hesitate to reach out. We appreciate your feedback and hope we can welcome you again for a better experience.
Best regards,
Flying Dutch Boats
Front Office Team
V
Vishal_B
December 30, 2024 · via Viator
Recommendation: Canal tour yes, light festival no
Canal trip was good, light festive is not very few. Boat was full. Boat captain and guid were knowledgeable. Day trip would give you better idea about canal.
事業者からの返答
Dear Vishal,
Thank you for sharing your feedback! We’re glad to hear you enjoyed the canal trip and appreciated the knowledge of our guides.
We understand your comments about the light festival and the boat being full. The evening tours can be quite popular, and while we strive to provide the best possible experience, we recognize that a daytime trip might offer a different perspective of the canals.
Your input is of great value to us, and we appreciate you taking the time to let us know about your experience. We hope you’ll consider joining us again to explore Amsterdam further.
Warm regards,
Jessie
Front Office Management
S
Sarah D
December 30, 2024 · via Tripadvisor
Waste of money
Way more people than what was listed. The wait was INSANE. The staff was absolutely rude and not helpful. 0/10 do not recommend.
事業者からの返答
Dear Sarah,
We are truly sorry to hear about your experience. Overcrowding, long waits, and unhelpful staff are far from the standard we aim to provide, and we deeply regret that this was your impression of our service.
Your feedback is incredibly important to us, and we take it very seriously. We will be reviewing the issues you raised with our team to ensure these problems are addressed and do not occur in the future.
If you would like to discuss your experience further or provide additional details, please don’t hesitate to reach out to us directly. We appreciate you taking the time to share your feedback and we would like to apologize again for lacking here.
Warm regards,
Jessie
Front Office Management
J
J844WXmichaelb
December 26, 2024 · via Tripadvisor
A worthwhile activity; wrap up warm
I really enjoyed this experience. The tour guide was knowledgeable and told us some really cool stuff about the city of Amsterdam and its architecture. He also had some nice remarks about how the lights symbolise different things which was nice. There was a a large number of people on the boat and the tour guide aswell as tour guiding was also distributing drinks so he worked very hard! There’s wasn’t much chatter or atmosphere on the boat and I think a little background music could add a bit of life. Wasn’t keen on the nuts as a snack and I wasn’t asked if I had any allergies but the lights were brilliant and I would recommend this activity.
Y
Yoohoo666
December 26, 2024 · via Tripadvisor
Amazing night
Lovely staff on the boat, lots of information an laughs. Beautiful art work. Lovely selection of drinks an snacks. Highly recommended to anyone