Tu was great, very passionate about his country. He was friendly and really helpful. The lunch was tasty. I think we missed the Opera house and train street (though we did drive past it). Overall a good way to really see the city and key points of interest. Tiring but worth it.
事業者からの返答
We're thrilled to receive your lovely review! Knowing that you enjoyed the tour makes all our efforts worthwhile. Thank you for your support!
8
873aureliaa
October 10, 2026 · via Tripadvisor
Be aware of unannounced changes
Our guide Nick was excellent. He was very attentive and took the time to explain each activities and answered all our questions with a smile.
The reason why we gave an average rating is because the operator changed some of the tour activities without warning, especially the train street one, where we were supposed to sit down and take a coffee (main reason why we chose this activity instead of another one). Given this, despite our guide bringing us to the street, we got yelled at by the restaurant owner and chased from there as we did not have a reservation which ruined the experience.
事業者からの返答
Thank you for your fantastic feedback! We're so happy to hear you had a memorable experience with us. Hope to see you again on another adventure!
O
Olaf_W
September 30, 2026 · via Viator
Ups and downs!
Actually a good choice for this tour, but a few fundamental things bother me: The app indicated hotel pickup, even though that wasn't possible at my hotel. Very confusing for me! Also, my explicit question days before the tour was not answered at all by customer service. Bad! The visit to "Train Street" announced for the tour didn't even take place! That is absolutely unacceptable! At the very least, there should be an explanation as to why that wasn't done. Our guide was trying, but not particularly engaged.
事業者からの返答
Dear Sir/ Madam,
Thank you for taking the time to share your feedback with us. First of all, please accept our sincere apologies for the confusion and disappointment you experienced during the tour.
Regarding the hotel pickup, we would like to clarify that your hotel is located outside the Hanoi Old Quarter pickup area. For our group tour, complimentary hotel pickup is only available from hotels within the designated pickup area in and around the Hanoi Old Quarter. For hotels outside this area, a private tour is required if guests would like to have direct hotel pickup.
However, we sincerely apologize that this information was not made clear enough to you when you booked the tour. We understand that seeing “hotel pickup” in the app without clearly explaining the pickup-area restriction could understandably be confusing. We will review how this information is presented to avoid similar misunderstandings in the future.
We are also very sorry that your question to our customer service team several days before the tour was not answered. We understand how frustrating it must have been to make an effort to clarify the arrangements in advance and not receive a response.
Regarding the Hanoi Train Street, we sincerely apologize that this part of the advertised itinerary did not take place and, more importantly, that you were not given a proper explanation at the time. We fully understand your disappointment. If there was any reason why the visit could not be arranged, our guide should have clearly communicated this to you.
We are also sorry to hear that you felt our guide was not particularly engaged. Although our guide made an effort during the tour, we recognize that the overall service did not meet your expectations.
Your feedback is very valuable to us. We will discuss these points with our team, especially the communication regarding pickup areas, responding to guest questions, and explaining any changes to the itinerary during the tour.
Once again, we sincerely apologize for the inconvenience and disappointment caused. We appreciate you sharing your experience with us and giving us the opportunity to improve our service.
Kind regards,
Lana
VN Bike Tour
T
texyv2025
September 29, 2026 · via Tripadvisor
Fantastic day
We had a fantastic experience with both our driver and our guide. They were always punctual, friendly, helpful and made us feel very well looked after throughout the day.
Dat (Alex) was an excellent guide, very friendly, knowledgeable and engaging. He explained everything clearly and made the visits really interesting, while always checking that we were comfortable and enjoying ourselves.
Both of them were professional, kind and genuinely caring. We really enjoyed our day and would absolutely recommend them. Thank you for making our time in Hanoi so enjoyable! ❤️
事業者からの返答
Thank you so much for your wonderful 5-star review! We’re delighted to hear that you enjoyed your experience with us. Your kind words mean a lot to our team, and we hope to welcome you again in Vietnam!
S
Stuart_L
September 29, 2026 · via Viator
Fantastic day
We had a fantastic experience with both our driver and our guide. They were always punctual, friendly, helpful and made us feel very well looked after throughout the day.
Dat (Alex) was an excellent guide — very friendly, knowledgeable and engaging. He explained everything clearly and made the visits really interesting, while always checking that we were comfortable and enjoying ourselves.
Both of them were professional, kind and genuinely caring. We really enjoyed our day and would absolutely recommend them. Thank you for making our time in Hanoi so enjoyable! ❤️
事業者からの返答
We really appreciate your kind review. It’s great to know that you enjoyed both the destination and the way our team looked after you throughout the tour. We believe good service is about being attentive while also giving guests the freedom to enjoy their own experience. Thank you for choosing VN Bike Tour and for sharing your feedback with us.
M
Mobile46703910121
September 27, 2026 · via Tripadvisor
Can vist most of tourist places
Danni was wonderful guide who has knowledge and senses of humor.
Even tho it was long day, Danni looked after us very well!
We visited soooo many places that i will not be able to visit by my self!! Soooooo satisfied tour!
Strongly recommend to book😊
K
K228YTcharlotteb
September 19, 2026 · via Tripadvisor
Be honest in your advertisements please
We specifically booked with this tour as it clearly advertised it could pick up from our hotel.
The night before we were due to go on the tour they told us we would have to make our own way to meet them at the start of the tour!
When I said we would cancel it they said as it had been a last minute cancellation there would be no refund.
This is unacceptable behaviour & no way to treat visitors to your country.
Please refer to to the attached information as taken off your website.
事業者からの返答
Dear M/Ms. Charlotte Bishop,
Thank you for sharing your feedback. First and foremost, we sincerely apologize for the disappointment and inconvenience you experienced regarding the pickup arrangements for your tour.
We understand that you specifically selected this tour because the information advertised indicated that hotel pickup was available. We are sorry that the arrangements did not meet your expectations, and we regret how this situation affected your experience.
However, we would like to clarify the circumstances from our side as the local travel agent coordinating your booking.
1. Regarding the pickup area
You booked a group tour, for which the pickup area is specified as within Hanoi Old Quarter. When making the reservation, the booking system only allows guests to select hotels within the designated pickup area. Hotels outside this area are not included in the available pickup locations.
Therefore, if your hotel is outside Hanoi Old Quarter, the tour does not include direct hotel pickup from that location. We understand that the tour information may have caused confusion, and we are sorry if the pickup conditions were not sufficiently clear when you made your booking.
2. Regarding the pickup confirmation time
As this was a group tour, the pickup schedule and order had to be arranged according to the number of guests and their respective pickup locations.
The passenger list and pickup arrangements are usually confirmed the evening before the tour, as we need to collect and reorganize the information to ensure the most suitable and efficient route for all guests.
For this reason, contacting you the night before the tour was part of our normal operational process, rather than an intentionally late notification. We apologize if this timing caused inconvenience or frustration.
3. Regarding the alternative transportation
When we informed you that your hotel was outside the designated pickup area, we offered an alternative solution by arranging a taxi from your hotel to the meeting point.
Unfortunately, this option was not accepted. We understand that this was not the arrangement you had originally expected when booking the tour.
4. Regarding the cancellation and refund
We are sorry that the cancellation and refund discussion made you feel that you were being treated unfairly. Our team was following the applicable cancellation policy for a last-minute cancellation. However, we recognize that the situation involved a disagreement regarding the pickup arrangements, and we regret that we were unable to resolve your concerns in a way that met your expectations.
We truly value our guests and always aim to provide clear communication and reliable service. As a local travel agent, our role is to coordinate the tour arrangements according to the supplier's operating conditions and the booking details. In this case, we did not intentionally provide incorrect information or fail to arrange the service within the agreed pickup conditions.
Nevertheless, we take your feedback seriously and will review how pickup area restrictions and meeting-point arrangements are communicated to guests to help prevent similar misunderstandings in the future.
Once again, we sincerely apologize for the frustration you experienced. We appreciate you taking the time to share your concerns, and we hope this explanation helps clarify the circumstances surrounding your booking.
Kind regards,
Lana
Local Travel Agent
L
Louise_R
September 11, 2026 · via Viator
The guide & driver were...
The guide & driver were lovely, however the locations were not as listed on the itinerary, with train street not included at all. It was also a combined full & half day trip so a number of back & forth to different hotels throughout the day to pick groups up.
事業者からの返答
Dear M. Louise,
Thank you for sharing your feedback. We’re pleased to hear that you found our guide and driver lovely and appreciated their service.
We sincerely apologize that the locations visited did not fully match the itinerary provided, particularly that Train Street was not included. We understand how disappointing this must have been, especially when you were expecting to visit specific places.
We also apologize for the inconvenience caused by the combined full- and half-day tour and the multiple hotel pick-ups throughout the day. We understand how this can make the experience feel less smooth and result in additional travel time.
Your feedback is very important to us, and we will review the itinerary and tour arrangements with our team to ensure the program is communicated more clearly and operated more efficiently in the future.
Thank you again for helping us identify areas where we can improve.
Best regards,
Lana
N
NicoleBaird
September 9, 2026 · via Tripadvisor
Overall - It did not meet our expections.
The Hanoi City Full Day Tour was an average experience overall. It was a convenient way to see some of Hanoi's main attractions, and the guide was friendly and helpful. However, the guide's English was only average, which made it difficult at times to fully understand the information being shared.
One of the biggest disappointments was that the itinerary was changed from what was originally advertised. It felt like the company had combined guests from the half-day and full-day tours to suit their business operations, which resulted in a different experience from what we had booked. And some of the places we were expecting to visit were replaced by the places we weren't interested.
We were also disappointed that we were not picked up from our accommodation as we booked, which made the start of the day less convenient. Instead, the tour bus was 20min late.
Overall, the tour provided a basic introduction to Hanoi and its history, but the changes to the itinerary and communication challenges meant it did not fully meet our expectations. It was okay, but there is definitely room for improvement in delivering the tour that customers have paid for.
事業者からの返答
Thank you for sharing your honest feedback with us. We’re truly sorry that your experience on our Hanoi City Full Day Tour fell short of what you had booked and expected.
We completely understand your frustration, especially regarding the itinerary changes and the missed accommodation pickup. These are important parts of the service, and we sincerely apologize for the inconvenience caused by the 20-minute delay and the changes to the places included in your tour. We also regret that the guide’s English made it difficult for you to fully follow and enjoy the explanations.
While we’re glad to hear that you found our guide friendly and helpful, we know that this alone does not make up for the issues you experienced. You booked a full-day tour with a specific itinerary, and we should have delivered that experience more clearly and reliably.
Your feedback is genuinely valuable to us. We will review what happened with our team and work on improving our coordination and communication so that future guests receive the experience they were promised.
We’re very sorry we didn’t get this right on your visit, and we appreciate you giving us the opportunity to learn from your experience.
We will try our best to improve the service. Thank you once again for your feedback.
Best regard,
Lana
4
494nishaj
September 8, 2026 · via Tripadvisor
One- Day trip with LUCAS
We had such a great experience with Lucas on our one-day tour in Vietnam. He was really kind, sweet, and helpful, and you could tell he truly knew his stuff. He explained things clearly, kept the schedule running smoothly, and made sure we enjoyed every stop. Thank you Lucas for making the day so memorable!
事業者からの返答
Thank you so much for your wonderful 5-star review! ⭐ We’re truly happy to know you enjoyed your experience with us. Your kind words mean a lot to our team and encourage us to keep doing our best. We hope to welcome you again on your next trip to Vietnam!