COLOSSEUM ARENA GROUP TOUR STARTING POINT : Via Labicana 94, Tour in the City office. コロシアムアリーナグループツアーの出発点:ラビカナ94、市内オフィスツアー。 スタッフが入場券と音声ガイドコードをお渡しします。チケットと詳細は、直接入り口に行く場合は、前日にWhatsAppまたはViatorのチャットでも送信されます。
Highly recommend if you aren't early enough to get other tickets and/or you want tickets without a guide. Getting the low-priced tickets through the concessionaire is impossible, and getting tickets that include the underground are also either difficult to get or extremely expensive. We had other more expensive tickets booked when this alternative popped up and fit the bill. We ended up not using the audio as we had problems with our own headphones, but the short time we did use it reflected that it was thorough and good if you like audio. It was very hot, so it was great to have the flexibility to move at our own pace. Following a tour guide for several hours would have been brutal.
X
X4112PNjeffd
May 22, 2026 · via Tripadvisor
Great tour with Paola!
Paola was a wonderful tour guide. She had so much knowledge of the Forum and Colisseum and we learned quite a bit. She is very enthusiastic and kept the discussion lively over the time. I would highly recommend the tour.
事業者からの返答
Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear you had such a great experience with Paola. Her passion, enthusiasm, and deep knowledge of the Colosseum and Roman Forum truly make every tour special. We’ll be sure to share your lovely feedback with her.
Thank you again for the recommendation, and we hope to welcome you back to Rome in the future!
M
Melissa_G
March 30, 2026 · via Viator
Didn’t get what we paid for
I was disappointed because my original reservation said we would have a guide with audio. Said we would be given headsets etc. but it was cancelled and rescheduled for late in the day with only downloadable audio. Two of our five did not have phone usage and we missed both the Palatine hill and Roman forum because the entry said it closes at 16:30 and we would have only had 45 mins to go through the extremely long line. Which we would have never made. So in the end, sadly, only got half of our tour in. The operators were friendly enough and tried to help but at that point, that late in the day there was nothing more they could do.
事業者からの返答
Thank you for your feedback, and we’re truly sorry to hear that your experience did not meet expectations.
We would like to clarify that the Colosseum is not managed by our agency, and unfortunately we have no control over its entry procedures, schedules, or last-minute operational changes. Even though we always do our best to organize everything smoothly, the Colosseum management frequently changes rules and access times, which can impact the planned itinerary.
We understand your disappointment regarding the change from a guided tour with headsets to a downloadable audio option, and the limited time available to visit the Roman Forum and Palatine Hill. We regret that, despite our team’s efforts to assist you on the day, the situation could not be fully resolved.
Your feedback is very important to us and will be taken into consideration as we continue to improve our service and communication.
L
Laura S
June 9, 2025 · via Tripadvisor
An amazing guide and great tour
Alessandro was an amazing tour guide! So knowledgeable, funny and helpful. Having a passionate guide who knew the stories behind the ruins and also interesting side facts along the way made it so memorable
事業者からの返答
Thank you so much for your wonderful review!
We are delighted to hear that you had such a memorable experience with Alessandro. His passion and deep knowledge truly make the tours special, and it’s great to know that his stories and fun facts added so much to your visit.
We will be sure to share your kind words with him — he will be very happy to know he helped make your tour unforgettable!
We hope to welcome you again soon for another adventure in Rome.
Warm regards,
Tour in the City Team
J
Jodi_H
June 16, 2024 · via Viator
Excellent toyr
Excellent guide! Great stories that brought the history to life. Would definitely recommend this tour. Was a little long for our 10yo.
事業者からの返答
Dear Customer, thank you for your wonderful review.
We are happy to know that our efforts to give the best possible service have been appreciated by you.
For us every review has an absolute value and is our lifeblood to work and give the best of ourselves.
We are certainly not perfect but we always do our best to ensure a wonderful experience for all our customers.
Thanks again from all our staff and we hope to have you as our customer soon.
Best regards
Stefano
A
Andres_G
April 22, 2024 · via Viator
Excellent experience
Very knowledgeable guide came with her own book filled with renderings. She shared stories and drew right to critical points of the landmark.
1人が参考になったと回答
M
Mia
April 12, 2024 · via Viator
Amazing!
The tour was great! Our guide was amazing, we learn a lot about ancient times. We didn’t wait for the line and our ticket was for arena too. I recommend it!
A
AnnaMast88
March 31, 2024 · via Tripadvisor
Amazing tour guide!
Best time spend! We had access to the Arena floor. The guide was very informative ( im sorry but i forgot her name), and kept a great pace, being very attentive to the people in our group.
After the Colosseum, we went to the Roma Forum, which was amazing. Overall this is a great experience!
M
Michelle_S
September 24, 2023 · via Viator
I was informed a few days...
I was informed a few days before the tour that we would no longer have access to the arena floor. However, I was not given a reason why. I asked via email a few times and did not get an answer. While we did get a partial refund, it was very disappointing as I booked this months in advance.
事業者からの返答
Dear Client,
We are sorry the tour did not meet your expectations. We apologize for not being able to give you access to the Arena. Sadly, there was a problem with the booking system, and even though we closed the availability, it was still open, which is why you could book the tour. As you know, after you booked the guided tour, we informed you that it was impossible to give the guided tour of the arena, and we offered a partial refund and the Colosseum Tour without the Arena or a free cancellation.
The itineraries of the tours offered by us are planned to allow our customers to get the best out of the visits and to optimize the time available. It would be helpful for you to contact us to check through your booking code which tour you have participated in and make the right decisions. Nevertheless, we have also forwarded this to our Guide Management department so that it can be looked at and followed up with the guide in case it is needed.
Our local guides, selected for experience and professionalism, try their best to share their passion for their country and local History; we apologize that the guided tour was disappointing for you, and we will do our best to avoid it again. Should you wish to contact us directly at info@tourinthecity.com with your comments, please do not hesitate to do so and provide your booking reference number so we can follow up with the relevant people for you. Thank you for leaving us your review once again. We hope to hear from you soon.
Kind Regards, Stefano Tour in the City
G
G7242QHkylec
June 29, 2023 · via Tripadvisor
Technical problems decent guide
The sites were beautiful and awe inspiring, however our tour was a bit of a mess. To start the ear pieces weren't working. They were very staticy so we had to stand very close to hear what the guide was saying. The group was a bit of all over the place and I don't blame that on the tour.
事業者からの返答
Dear Client,
We are sorry the tour did not meet your expectations. We have reviewed the feedback from all group participants and couldn't find any similar complaints. Our local guides, selected for experience and professionalism, try their best to share their passion for their country and local History; we apologize that the guided tour was disappointing for you, and we will do our best to avoid it again. Should you wish to contact us directly at info@tourinthecity.com with your comments, please do not hesitate to do so and provide your booking reference number so we can follow up with the relevant people for you.
Thank you for leaving us your review once again. We hope to hear from you soon.
Kind Regards, Stefano Tour in the City