⭐️ Disappointing experience regarding the ticket price
I booked a fast boat ticket from Sanur to Nusa Penida. During the booking process, a person I did not know came with me and spoke to the staff in Indonesian. When I asked about the price, I was told that the ticket cost IDR 500,000, which I paid.
However, when I returned from Nusa Penida to Sanur, I bought another ticket and paid only IDR 400,000.
I asked the staff why there was a difference, and they told me that the ticket price was IDR 400,000, not IDR 500,000.
What disappointed me was that nobody clearly explained why I had been charged an extra IDR 100,000 on my first trip.
I went back to the office in Sanur to ask for an explanation and make a complaint, but unfortunately, the office was closed.
I would appreciate a clear explanation from the company regarding why I was charged IDR 500,000 instead of IDR 400,000. I would have accepted any additional fee if it had been clearly explained to me before payment.
事業者からの返答
Hello,
We are sorry to hear about your disappointing experience, and we sincerely apologize for the inconvenience.
However, after checking our booking records, we could not find any booking under your name for the fast boat from Sanur to Nusa Penida. It seems that this review may have been posted for the wrong company.
Regarding the ticket price, please note that each fast boat operator has different pricing, so the prices are not necessarily the same for every operator.
If you would like to check the latest ticket prices and schedules, you can visit our website at penidago.com.
You can compare the prices, and of course, your booking is guaranteed when you book your ticket with us
Thank you for your understanding.
R
Richard_A
May 11, 2026
The boat was indeed very...
The boat was indeed very Fast and on time! I do recommend this company for foreigners and travelers.
3
331astridp
October 12, 2025
Top
Top crew nice and sung outside on deck. Gili meno song by the crew. Girlfriend was not feeling well and was well helped
事業者からの返答
Dear Customer,
Thank you very much for your kind review 😊
We’re very happy to hear that you enjoyed the atmosphere on board, especially the fun moment when our crew was singing on the deck we hope it was a memorable experience!
Thank you for your trust, and we hope to welcome you again on your next trip.
Warm regards,
Penidago Team
M
matthewmM9741XA
September 25, 2025
Scam company that doesn’t exist
The company didn’t seem to actually exist. The “meeting point” had other companies there, who had never heard of penidago
事業者からの返答
Hi Matthew McGregor,
Thank you for sharing your feedback. We’re really sorry for what happened and completely understand how disappointing that must have been.
The issue was caused by a system error that made your booking come through late, so we couldn’t confirm it in time with the boat company. Just to clarify, Penidago is a ticket agency, and every booking we received we will reconfirmed with our boat partners previously.
We truly apologize for the inconvenience and frustration this caused. We’ve already contact you and offered a full refund as our responsibility, but we haven’t heard back from you yet. If you see this message, please reach out to us anytime via WhatsApp +62 813-3844-7944 or email cs.penidago@gmail.com
we’ll process your refund right away.
Thank you again for your patience and understanding. We’ll make sure to improve and prevent this from happening again.
Warm regards,
Penidago Team
L
Lisa F
June 28, 2025
Easy Booking, Good Communication!
Company did a great job communicating with a WhatsApp confirmation two days before and clear link to the meeting point at Sanur Harbor and a name for the boat you will take. If you have a driver waiting in Nusa Penida, that’s the name they will need to track your arrival. Covered shaded spot to wait until they lead you to the harbor building when your boat is ready for boarding at the pier. No complaints.
2
27wayana
February 28, 2025
Very good.
The staff was very friendly and polite he also helped us to check in and his location was comfortable and strategic highly recommended
R
Renee_A
January 3, 2025
The ride back was perfect
We took the VIP session which was 150 more and we were not a lot of people in the boat so which made it even more nicer
R
Renee_A
January 1, 2025
Nothing when unexpected😆
When I booked the transfer from Sanur to Nusa Penida, I later read the reviews and felt very anxious, expecting a bad experience. However, to my surprise, everything went smoothly. Upon arrival, they had our tickets ready, handed them to us, and we boarded the boat without any issues. The trip went perfectly fine for us. While the reviews might make you hesitate, our experience was completely hassle-free. Sometimes, it's best to take reviews with a grain of salt, as not everyone has the same experience.
S
Sightsee67611313227
December 29, 2024
Your traveler in Bali
Admin's a quick response, and a pleasant ride, can have a nice view before the storm comes on the dwarf beach
D
Diyatom_D
October 7, 2024
Good and convinient
It was a good experience. The staff was helpful and it was a smooth ride. Nusa Penida port has a big stretch of road made of dust and rocks before the parking space. Easier to carry bag packs than suitcases