This tour is a must if you are spending time in Warsaw. Every aspect of the day was well-executed from the early morning pick-up to being met on the station platform on our return to Warsaw and transfered home. Our guide for Auschvitz and Birkenau was the best. She was extremely informative and did an excellent job in setting the context around these tragic sites. The tour operator kept us well-informed on all aspects of the tour including the opportunity to take later/earlier trains. Krakow is delightful and having some time to explore the old city before heading back to Warsaw was an added bonus.
B
Bethany_P
September 29, 2026
This tour was great! As a...
This tour was great! As a solo traveller it was extremely well organized, I was comfortable the entire time. Communication was stellar. Pick ups and drop offs were seamless. I only had one day to sightsee around work, and am so glad that I chose this!
T
traviscP7721AN
September 25, 2026
Rude and disrespectful
Extremely poor service standard and unacceptably rude.
I booked the day tour via AB Everest travel and was initially hopeful of a great tour ahead. However I was extremely disappointed.
I had booked, paid for and received confirmation for the Auschwitz tour via train from Warsaw. The tour was booked for the 23rd of September.
On the 21st, I received an email and then a what’s app message from Ola (AB Everest travel) asking me if I could do the tour on the 22nd or 24th. I advised as I was only staying in Poland for one day that the 23rd was the only day I could complete the tour. This was responded with “OK thanks :)”
Once on the flight, I received another message that the tour on the 23rd would not go ahead. More information would be available at 1530 on the 22nd. At 1530 I had not heard anything, so I called Ola and was told that there would be no tour, even though I had booked, paid for and received confirmation of the tour.
From that point on there was no understanding of the customers circumstances, a very rude attitude and tone and complete lack of understanding regarding the service industry. I was advised that the Auschwitz tour would not go ahead as students / people from Israel had priority over “normal tourists” and that there was no more tickets available, even though it was booked, paid for and I had received confirmation.
Ola was very rude throughout this process. Lacked any empathy or understanding of my circumstances. She didn’t seem to understand any aspect of the service industry.
Ola begrudgingly offered another tour to Majdanek( after I complained) in place of the Auschwitz tour. I reluctantly agreed and Ola advised this would be arranged and she would send the details within 15 minutes.
I waited and then I received an email from my bank stating that the original tour payment 388 USD had been refunded by AB Everest. I was hoping that this was a good will gesture and that the Majdanek tour would be free of charge due to the poor service regarding the original Auschwitz tour.
I called Ola, as she had not made contact and asked her what was going on. She simply stated very rudely and impolitely that there were no more tickets available and hung up.
Ola and AB Everest travel were extremely rude and have no understanding of the service industry. Ola was disrespectful, inconsiderate, vulgar and completely disagreeable.
Absolutely disgraceful performance from Ola and AB Everest travel.
Ola was particularly unpleasant throughout.
事業者からの返答
Thank you for your review. Please note that this feedback concerns the exact same tour and situation that you have already posted about below on our profile. As we explained in our previous response, a full refund has already been issued to you due to the scheduling and availability constraints encountered. Since this matter has already been fully addressed and resolved from our end, we kindly refer you to our detailed response under your duplicate review.
N
Nimisha_P
September 19, 2026
Disappointed 😞
Auschwitz-Birkenau is absolutely worth visiting, but the transportation arrangements made this experience unnecessarily frustrating. We started our day at 5:00 AM and walked approximately 8–10 miles, yet our return train from Krakow was scheduled for 8:22 PM even though the tour ended around 6:00 PM. There was no guided tour in Krakow, and we were disappointed that the train tickets were not flexible for such a long day trip.
When we asked to change to an earlier train, we were quoted an extremely high additional fare, so we had no choice but to purchase new tickets at $42 per person. We were also told by the local Viator operator that the original tickets were non-refundable. However, the Krakow Railway Station ticket office told us the tickets were refundable to the operator. We paid $82 for two new tickets and received no refund.
The Auschwitz-Birkenau visit itself was worthwhile, but the poor transportation planning, lack of flexibility, and unclear refund information were very disappointing.
事業者からの返答
Thank you for sharing your feedback. While we are glad to hear that you found the visit to Auschwitz-Birkenau worthwhile, we would like to clarify the logistics of your booking to ensure an accurate representation of the events.The standard train schedule is a fixed element of this package, which allows us to keep the base price accessible. Guided tours of Krakow and upgrades to premium trains are available options, but they require a supplement.When you requested an earlier departure, our local team searched for available options and offered to upgrade you to a Premium Train for an additional €25 per person (the exact difference in ticket value). Our operator did not state the tickets were simply non-refundable; rather, the standard tickets could not be exchanged for free, which aligns with the railway’s policy for this specific fare.You declined the €25 upgrade offer at the time and chose to purchase entirely new tickets independently at the station for a higher price ($42 per person). Because the original tickets were issued as part of a specific group package terms, individual cash refunds at the station ticket office were not possible for you.We always strive to provide clear options, and we regret that you chose a more expensive solution independently rather than accepting the official upgrade offer we presented to resolve your request.
C
Clinton_E
September 17, 2026
Incredible historical experience that should never be forgotten
Such a moving and incredible experience. The tour guide was knowledgeable and very respectful. Dawid, our driver, was very friendly, polite, and patient. We highly recommend.
S
SandyJ_G
September 14, 2026
A not to be missed tour
This was an excellent, well-organized tour. I was picked up at my hotel and taken to Warsaw Central Station for the train to Krakow. Clear written and verbal instructions ensured I understood the day’s itinerary. In Krakow, we began with the Birkenau camp museum, where our knowledgeable English-speaking guide explained the exhibits and shared insights from survivors she had interviewed during her studies. We then continued to Auschwitz, where she provided another thorough account of the atrocities committed there. Afterward, we returned to the station with ample time to explore Krakow before our train, allowing me to shop and photograph this beautiful city. Overall, it was a very worthwhile experience.
My only constructive suggestion is to present all upgrade options at the time of booking. The day before the tour, I learned about premium high-speed train service and alternative travel schedules between Warsaw and Krakow. Although I appreciated these options and chose to upgrade, I would have preferred to make those arrangements in advance rather than while already traveling in Poland. Offering these choices from the outset would make the experience even more seamless. Aside from this, the tour was excellent, and I highly recommend it.
I
Iratxe_V
August 21, 2026
Highly recommended the...
The excursion is highly recommended, they pick you up and take you to where you are staying and help you catch the train, everything was very well explained and well accompanied. The only thing they don't explain well when you are going to book the experience is that you have free time in Krakow but you don't have a tour there with someone to explain a little bit about the most important things in the city.
X
X1948DBpatc
August 17, 2026
Outstanding Auschwitz and Birkenau Tour
The tour was nothing less than outstanding. Which notable due to the logistics. We were staying in Warsaw and the tour provider picked us up in the morning, took us to the train station and walked us to the train to make sure we got on the right one. They provided an envelope with return tickets and instructions where to go to meet the tour bus in Krakow. Our guide for the tour was highly knowledgeable. They have a pool of guides they use at Auschwitz so you will not know who the guide is until you get there. But I suspect they are all just as good. Our return train tickets did not get us back until midnight. The tour provider met us as we got off the train and drove us to the hotel. A long day but an outstanding tour.
T
Tim_R
August 15, 2026
More than an Adventire
This is not an adventure, it is a journey to honor the humans that were treated so horribly. This experience has helped us realize the devastation to the human race. You should experience this. All of the details were taken care of exceptionally, never a doubt that we were in the correct place
J
Jose_M
August 10, 2026
Good team/bad logistics
The tour guide was incredibly knowledgeable and she was a trooper to walk, talk and smile in the mix of a horrible and humid day.
The taxi driver they got last minute was great but he could not speak English, we were cramped in a sedan for the entire tour, lunch was missing and the people I share the Taxi from from Krakow to the concentration camp was different by 100 Euros, the driver was good but almost 4 hours in the back of a sedan was too much. The initial driver had an inconvenient event and I was waiting for 40 minute to get someone, I have to call twice and despite the fact I was 20 minutes early, nobody apologize. Highlight was the young guy picking me up from the hotel a 6:10m he walked with me to the Centralia Warsaw station and explained everything to me and ensured I was on the right train to Krakow, he was a sweetheart, he was also waiting for me when I arrived at 11:10 PM and drove me to my hotel. Also please ensure you check you Viator text messages as they start communication the afternoon before, but I did not get any email notification and I was answering late.
事業者からの返答
Dear Jose,
Thank you so much for taking the time to share your detailed feedback. We sincerely appreciate your kind words about our Warsaw assistant, who was thrilled to help you at the station, and our tour guide, who did her best. However, we are deeply sorry that the logistics of your trip from Krakow did not live up to our standards. We owe you a sincere apology for the 40-minute delay and the lack of proactive communication and apologies at that moment. Our initial driver experienced a sudden, serious vehicle breakdown on his way to you. While we scrambled to find a last-minute replacement to ensure you didn't miss the tour, we clearly failed to manage the situation comfortably for you.We understand that the car was not comfortable enough but as it was emergency situation it was better to use it and not loose the visit in Auschwitz.
As regards the lunch, we had the information from you too late. We asked to give us the information till 8:00pm the day before the tour and we received your reply at 5:00am on the day tour so there was no possibility to organize the lunch.
Warsawの類似ツアーを比較
最安値: Chopin Concerts everyday at the Fryderyk Concert Hall — $25
最高評価: Private Tour: Warsaw City Sightseeing by Retro Fiat — 4.9 (639 件のレビュー)
最短: Chopin Concerts everyday at the Fryderyk Concert Hall — 1 時間