‘Iao Valley State Monument : 安全性向上のため、2026年6月26日まで閉鎖されます。
釈迦ガイドアプリに対応したスマートフォンが必要です。
到着前にアプリをダウンロードし、ツアーと引き換える必要があります。
ツアーの事前ダウンロードには、強力なWi-Fiまたは携帯電話のデータが必要です。
デバイスで位置情報サービス(GPS)を有効にする必要があります
出発前に、必要な入場証、予約、許可証は旅行者の責任で確保してください
キャンセル
出発予定時刻の24時間前までにキャンセルされた場合、全額返金の対象となります。
1日前以上100%の払い戻し
0〜1日前まで0%の払い戻し
レビュー(14)
N
N2980USjonw
February 13, 2026
Nice day tour
This tour really surprised us. It was a nice day tour around the side of the island that the tours can't take you. Whale watching spots, blowhole, history locations, local eats, and of course shopping are pointed out. The second part of the drive is a bit tricky because of the one lane blind turns on the side of the slopes, but you are warned by the narrator before about turning back. The GPS keeps track of you and alerts of things to check out. Definitely worth the few bucks and an afternoon.
事業者からの返答
Aloha,
West Maui has a different feel from the main resort areas, so it’s always good to hear when that side of the island surprises people. There’s a lot packed into that loop, from whale spots to the blowhole to those small local stops.
And you’re right about that back stretch. Those one-lane sections and blind turns aren’t for everyone, which is why the tour gives a heads-up before committing. Sounds like you handled it well and made a full afternoon out of it.
Mahalo for exploring with Shaka Guide 🤙
E
elainegZ1603HJ
July 19, 2025
West Maui auto loop
It was awesome! He was knowledgeable and entertaining. We learned alot of fun Hawaian history and heard stories of some people who were here many years ago! We all loved it!!
事業者からの返答
That’s wonderful to hear — mahalo for sharing! We're so glad the guide made your trip both fun and educational. If you have any favorite story or moment from the tour that stood out, we’d love to hear it!
M
Mitchell_L
May 17, 2025
New Experiences
We are glad we did this tour. It guided us to areas that we wouldn’t have otherwise seen. We liked the casual pace with a self guilted tour.
We found the ‘Ioa Valley to be so beautiful. We stopped at the Kepaniwai Park. Such a beautiful little park next to a babbling brook.
事業者からの返答
We're so glad you enjoyed the tour and got to explore places like ʻIao Valley and Kepaniwai Park—such serene and special spots! The beauty of a self-guided tour really is being able to go at your own pace and discover hidden gems along the way. Thanks for sharing your experience with us!
L
Lynne_J
May 13, 2025
Don’t do it
Can I give this ZERO? Horrible. Can’t download the app even though we purchased it. Can’t get ahold of customer service. Total waste of money.
事業者からの返答
We're really sorry to hear about your experience—that's definitely not what we want for any of our customers. We’d love the chance to make things right. Please reach out to us at aloha@shakaguide.com with your tour purchase receipt and we’ll help you get access to your tour or issue a refund if needed. Mahalo for your patience!
K
kirlich
February 11, 2025
Tour would not download!!
Tried several time to download tour but it never downloaded. It was a waste of money as could not use it.
事業者からの返答
We're sorry to hear you were not able to enjoy your Shaka Guide tour. Wish you would have contacted us when you were having trouble so we could have helped you set up the app and tours properly before you started driving. Kindly email us your receipt at aloha@shakaguide.com for a refund and provide us more info about what happened
S
Susan_W
July 28, 2024
Driving in paradise
Driving along a narrow windy road was a little tense but the view was spectacular. Very informative narration.
事業者からの返答
Mahalo for the awesome review. Don't forget to tell all your friends about Shaka guide and let them know they are missing out on the best Aloha experience 🤙😍🤙
M
Mario_C
June 25, 2024
Great tour if West Maui
Family and I had a great time with this audio tour. We have 16 year old twins who were following along the whole time and also enjoying the stories and information. If I had to pick on one thing that would make this better. There were a couple of times where the announcement for the turn or parking spot came right at the moment when you needed to stop. This is driving at regular speeds or even slower than posted speeds as some areas of the roads require reduced speeds. So a better heads up as to where the turns or parking spots are would make this tour that much better. Will definitely keep an eye out for more Shaka guide tours.
事業者からの返答
Thank you for your positive review! We're glad that you're finding our app useful and easy to navigate, and we appreciate your support.
T
Tobias H
August 13, 2021
Great do it yourself road to Hana trip!
This worked out nicely for us. All the guided tours were book but this ended up being better because we were able to pick and choose which places we wanted to stop and see and which ones to skip
事業者からの返答
Mahalo for your review and recommendation. Hope to see you and your family again on more Shaka Guide adventures on the islands! 🤙😍🤙
P
Patty1313
July 3, 2021
Great audio tour!
Great audio tour! Very interesting and easy to use. Definitely well worth the money instead of trying to navigate yourself. The drive in the mountains could be very difficult for some people so be aware of that before heading up the mountain.
事業者からの返答
Mahalo for your review! Please recommend Shaka Guide to all of your friends, and don’t hesitate to shoot us a note at aloha@shakaguide.com if you have any questions or suggestions.
B
Bbrown6235
May 31, 2021
Great custom audio tour of Maui
Excellent info and great technology for a custom tour on your own time schedule. Easy download and helpful Info. Highly recommended.
事業者からの返答
Mahalo for your review and recommendation. Hope to see you and your family again on more Shaka Guide adventures on the islands! 🤙😍🤙