This was a really great day for us. Our guide was lovely and very informative. We got to go at our own pace which was really nice because we were tired and it was our last day.
事業者からの返答
Thank you so much for your kind review. We’re delighted you enjoyed the tour and had a relaxing last day in Istanbul. We hope to welcome you again in the future!
B
BenjaminH_W
July 8, 2026 · via Viator
Tour cancelled and they forgot to notify us
This review does not cover the tour experience itself, because we did not get to do the tour. We arrived at the pier that was the designated meeting point early. We waited, waited, and waited. Eventually, we called the tour company and they were very apologetic, but apparently the tour had canceled and was not going to be done that day and they had forgotten to notify us. I am giving them two stars instead of one because they did both refund our money and offered a much shorter boat tour later in the day for free. Unfortunately, as part of a larger full-day tour two days earlier, we had already done a short Bosphorus cruise, so there was no reason for us to do it again.
事業者からの返答
Hello,
Once again, we are truly sorry for the inconvenience caused by the cancellation and our failure to notify you in advance. We completely understand your disappointment.
We did our best to make things right by issuing a full refund immediately and offering a complimentary alternative cruise, even though we understand it wasn’t useful for your itinerary.
If you feel that the way we handled the situation after the mistake deserves recognition, we would be very grateful if you would consider updating your review rating. Of course, we fully respect whatever decision you make, and we sincerely appreciate your feedback as it helps us improve.
Thank you for your understanding, and we hope to have the opportunity to welcome you again in the future.
P
Paula_F
June 12, 2026 · via Viator
Lovely Evening Cruise
Friendly staff and always responded to contacts. Boat was clean and well maintained. Pretty sites on beautiful water. Recommend transfer service. Excellent car and driver and no hassle getting there and back to hotel.
事業者からの返答
Thank you so much for your wonderful review!
We are delighted to hear that you enjoyed the cruise, found our staff friendly and responsive, and appreciated the cleanliness and maintenance of the boat. It is also great to know that our transfer service helped make your experience smooth and hassle-free from start to finish.
Thank you for choosing us and for recommending our services. We hope to welcome you back to Istanbul for another memorable cruise in the future!
M
Melissa_T
June 8, 2026 · via Viator
Cruise to the Black Sea
Muzaffer was an amazing host. Meet us at the pier and served a wonderful breakfast of fresh baked Turkish breads. Ram was the tour guide who gave us so much information on the sights and Turkish history. Both were so kind. The yacht tour was so impressive. We road up the Bosphorus right to the bridge that opens up to the Black Sea. We stopped at a palace, a fortress and a quaint fishing village where we had a fabulous fresh fish lunch by the Bosphorus. Absolutely loved the entire experience
事業者からの返答
Thank you so much for your wonderful review! It was a pleasure hosting you on board. We’re delighted that you enjoyed the breakfast, the yacht cruise, the historical insights from Ramazan and the beautiful stops along the Bosphorus and Black Sea. Your kind words mean a lot to us and we hope to welcome you back to Istanbul for another unforgettable experience in the future.
Best regards,
Muzaffer & Ibo Cruise Team
D
dianeo872
May 11, 2026 · via Tripadvisor
Cruise was cancelled and still no refund a month later
BOoked for a days cruise and we’re due to be picked up at our hotel. Not heard about pick up time so contacted Ibo Cruise only to be told that the cruise was cancelled. Were wer offered a cruise the next day but we were flying home. STILL waiting for a refund of over €200 more than a month later. BEWARE
事業者からの返答
Dear Guest,
Thank you for sharing your feedback.
We sincerely apologize for the inconvenience caused by the cancellation of your tour. Unfortunately, due to operational circumstances beyond our control, we were unable to operate the cruise on your scheduled date. As an alternative, we offered a place on the following day's tour, but we understand that this was not possible due to your travel plans.
Regarding your refund, we completely understand your frustration. The refund was processed from our side; however, international payment providers and banking procedures can sometimes take considerably longer than expected due to regulatory and administrative processes. We have been following up on the matter and regret the delay you experienced.
We are truly sorry that your experience did not reflect the level of service we aim to provide. Thank you for your patience and understanding.
Kind regards,
Customer Relations Team
C
chrissP3797BV
May 9, 2026 · via Tripadvisor
Canceled Last Minute…
Cruise was canceled by vendor less than 24 hours prior to departure & vendor should have been aware of street closures well in advance since this was a national holiday(May 1). All fees were refunded promptly but last minute cancellations like this significantly impacted our touring schedule.
事業者からの返答
Thank you for your feedback.
We are glad to hear that the refund process was handled promptly and that there were no issues with our service quality.
Regarding the cancellation, May 1st is a national holiday in Türkiye, and large-scale public events, demonstrations, and sudden street closures in Istanbul are often announced or enforced by local authorities at short notice. Unfortunately, these circumstances are outside of our control and can occasionally impact scheduled operations despite prior planning.
We understand that any last-minute change can affect your travel plans, and we sincerely regret the inconvenience caused. At the same time, we always prioritize guest safety and compliance with local regulations when such situations occur.
We appreciate your understanding and hope to welcome you again under smoother conditions in the future.
G
Geoff_M
May 6, 2026 · via Viator
Badly let down
We were move from our full day tour of the Bosphorus to a half day Black Sea tour.
The Black Sea tour did not go to the Black Sea but stayed in the Bosphorus.
We were given a pick up and drop off service which arrived 30 mins late. The drop off did not go to our hotel so we walked the last 12 mins
The guid was excellent, the luxury yacht was good and the crew could not do enough.
Overall the booking was not honoured and we were left disappointed that we did not cruise the historic city.
事業者からの返答
Dear Guest,
Thank you for taking the time to share your feedback with us.
First of all, we are pleased to hear that you enjoyed our guide, yacht, and crew. Your kind words about their service are greatly appreciated and will be shared with the team.
We are sorry that your overall experience did not fully meet your expectations. Due to operational circumstances, your reservation was transferred from the full-day tour to our half-day option, and we regret any disappointment this may have caused. We also apologize for the delay in the pickup service and for the inconvenience regarding the drop-off location.
We understand that the itinerary did not align with what you were expecting, and we appreciate your honest comments. Guest feedback is extremely valuable to us as it helps us improve both our communication and our services.
Thank you again for sailing with us, and we hope we may have the opportunity to welcome you back in the future for a better experience.
Kind regards,
Customer Relations Team
E
Erna_K
April 30, 2026 · via Viator
Tour cancelled just in advance 😞! Tour leader alternative tour was top!
The tour was cancelled the day before. Not ok!
An alternative tour was offered at the same price for the same price, but with only 1 stop, at Anadolu Kavağı, for reaching the Black Sea. We did this tour, because we had already paid and had no time to find something else comparable. The tour guide , Taren, was great: knew an incredible amount to tell and was the kindness itself. Really great! He has made up for the disappointment of cancelled tour!
事業者からの返答
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you were not fully satisfied with your experience.
However, we would like to clarify that the original tour could not operate as planned, and you were informed in advance. At that stage, we clearly offered you multiple options, including a full refund or alternative tour arrangements, so you could choose freely.
At your request, we proceeded with the closest available Black Sea route option, and all details were shared and confirmed with your approval before the tour took place.
We understand that expectations may vary, but we did our best to provide a fair solution within the available conditions and to ensure you could still enjoy the experience.
We appreciate your comments regarding your guide Taren and thank you for taking the time to share your feedback.
M
Michelle D
April 25, 2026 · via Tripadvisor
Sailing on the Bosphorus to the Black Sea
Murat and were especially accommodating and waited for us to get to the shop as we’re running late. Much appreciated!
Also Murat was knowledgeable and very friendly and he made us all feel welcome . The scenery and boat ride were awesome!
事業者からの返答
Thank you for your kind review!
We’re glad you could join the tour and that Murat made you feel welcome. Happy to hear you enjoyed the scenery and boat ride.
Hope to see you again in Istanbul!
N
njbell1957
October 29, 2025 · via Tripadvisor
Enjoyable and about the right length to see most of the Bosphorus.
The yacht used was very comfortable for small groups. Our guide Sadat was very knowledgeable and enthusiastic about explaining the local sites and connections to Turkish history and culture. Using meet up points near the T1 Tram stations worked out very well to avoid traveling by car or taxi on congested central Istanbul streets.
事業者からの返答
Thank you so much for your kind words! We're delighted to hear that you enjoyed the yacht experience and appreciated Sadat’s knowledge and enthusiasm. We’re also glad the meeting points made your trip easier. Hope to welcome you again soon for another unforgettable experience in Istanbul!