Great trip. Friendly, professionell, and nice view. Food was good. Unfortunately a lot of people on the island but ein can recomment this trip.
Daniela from Switzerland
事業者からの返答
Dear Guest;
Thank you, Daniela, for your kind review! We’re delighted to hear you enjoyed the trip, the food, and the beautiful views. It’s true that Suluada can get busy, but we’re glad it didn’t take away from your experience. We truly appreciate your recommendation and hope to welcome you again in the future!
Warm Regards ;
The Tourmania Team
R
Richard_F
October 29, 2024 · via Viator
Beautiful island BUT overcrowded, expensive drinks. Not the best tour at all
We tried really hard to have a good day but it was soured from the beginning as our somehow the tour operator had our hotel wrong so they gave us an incorrect pickup time of 7am. We skipped the previous nights entertainment at the hotel and went to bed early in order to get our kids out of bed at 5.30am, had a very poor breakfast at the hotel because the restaurant wasn't open until 7am and then waited outside for half an hour from 6.50am to 7.20am only to then receive a message on WhatsApp telling us the driver had left because he couldn't find us. Turns out they had the entirely wrong hotel and our pick up time wasn't supposed to be until 8.30am! We then went back into the hotel to kill an hour only to arrive back at the pickup point at 8.20 to still not be picked up until 8.50! To say we were frustrated at this point is an understatement. The drive to the boat was fine when it finally arrived. There was a 10 minute break for people to get off and use the toilet which was good. When we arrived at the boat noone really spoke much English which was disappointing for what is described as an English speaking tour. We were confused most of the time about what was happening and when. We made 3 stops around the island but only 2 of them were for swimming. Each stop felt very rushed and there were far too many boats for such a small space so the whole thing felt overcrowded too. The final stop was literally 5 minutes for a short photo opportunity. There was one last swimming spot right before arriving back for the transfer home but it was not a great spot for snorkelling or swimming really as there was nothing around.
The lunch provided on the boat was edible but the drinks were an absolute joke. 4 euros for a tiny can is obscene.
We made the best of the day and the island is stunning but we would absolutely not do this tour again and wouldn't really recommend.
M
michaelgordon88
October 4, 2024 · via Tripadvisor
£25 each for an all day boat trip, can’t go wrong
We paid £25 each for the all day boat trip that is described by the tour operators at the “Turkish Maldives”.
I’d say the Maldives is a long shot but the views are very nice. Only one of the three stops has a sandy beach, the others are pebbles. You get 1 hour stop offs at each location which is good.
The boats are basic but to the job, as well as the food. €6 for a drink, so recommend taking your own.
The staff were friendly and overall it was an enjoyable trip. Can’t complain at all for £25 per person.
事業者からの返答
Thank you for your feedback. We are very sorry you had such an experience and we could
not meet your 5-star mark. Next time we will do our best to make you happy by improving
our services even more.
E
elisavibes
September 26, 2024 · via Tripadvisor
Tourist experience
Positive aspects: comfort in transport to the boat, sea and breathtaking landscapes, good and hearty lunch, relaxation on the boat thanks to sun loungers.
Cons: Very touristy, once you reach the island, there was almost no space and tranquility to enjoy the natural beauty + music too loud at times, does not allow you to fully enjoy the sounds of nature.
All in all we enjoyed the experience.
M
Martin H
September 20, 2024 · via Tripadvisor
OK for cost
Heavy traffic getting to the port, boat was nice , music bit load, swim stops x 3 all good, food was a let down all frozen deep fried nonsense
事業者からの返答
Thank you for your feedback. We are very sorry you had such an experience and we could
not meet your 5-star mark. Next time we will do our best to make you happy by improving
our services even more.
G
Go659629
September 1, 2024 · via Tripadvisor
Staff smoking and not enough done to stop people saving seats
The actual beaches and island we stopped off at were beautiful so no complaints about scenery, however the reason for such a low rating was all the staff, from the guy in the bus (who actually smoked in the bus) to on the boat were smoking, it was constant and there was no escape. I’m asthmatic and I felt so unwell and breathless the following day, not acceptable at all. And secondly was the staff did nothing to stop people saving seats on the boat. Myself and my children saw some sunbeds at the front halfway through the trip so we moved there and then got abused by people saying the seats were there’s. Whilst I went to get a tea they proceeded to have a go at my 10 and 12 year old children to the point they felt intimidated and moved. And then on the bus on the way home a woman swore at me in front of my children because I’d gone into the seat she was sitting at on the way there. I honestly felt like I was surrounded by immature children and the staff did nothing.
事業者からの返答
Thank you for your feedback. We are very sorry you had such an experience and we could not meet your 5-star mark. Next time we will do our best to make you happy by improving our services even more.
S
shararehd2020
August 26, 2024 · via Tripadvisor
Disappointing
I was really looking forward to have this day trip but unfortunately faced a lot of disappointments. The transfer was almost on time! It could be better with more comfortable seats for 2 hour drive but the driver was a sweetheart! There is only one driver and the boat crew, none english speaking, no guide. You get notified about the stops and lunch time by a recorded message. The boat lacks basic cruising boat facilities such as free drinking water, towels, floating tubes and paddling pads. They do have swimming goggles and life jacket though. Charged us 300 TL for not a very clean towel. We really liked the food. Low quality maintenance for the bathrooms (finished toilet papers and water for washing hands early on) and the door could not be locked! The beaches were crowded with 15-20 boats, very crowded but clear and clean water. The view points are great though for sightseeing and taking pics.
事業者からの返答
Dear Guest,
Thank you for taking the time to share your experience on the Suluada Island Boat Trip. We are glad to hear that you enjoyed the scenic views and the food during the trip.
We sincerely apologize for the inconveniences you experienced regarding the transfer, boat facilities, and crowded beaches. Your feedback about seating comfort, bathroom maintenance, and limited English support is very valuable, and we will share it with our team to improve the experience for future guests.
We truly appreciate your constructive comments and hope to have the opportunity to provide you with a smoother and more comfortable tour in the future.
Kind regards,
Tourmania Team
H
heliang2015
August 20, 2024 · via Tripadvisor
I recommend
The tour is great, there is enough time at each stop. The island is beautiful but there are many boats at the same time which makes the experience less pleasant. The price is fair for the tour and I recommend.
事業者からの返答
Thank you so much for this amazing review. We really appreciate you being a customer and
helping to share the word about us. We’re here for you anytime.
J
Johnny_P
August 10, 2024 · via Viator
There was no experience.
Still no refund recieved for the operator forgetting to pick us up. Absolutely appalling service and promises of a refund in 7 days. It has been a month since this was booked
事業者からの返答
Dear Guest,
Thank you for bringing this matter to our attention, and please accept our sincere apologies for the frustration and disappointment you have experienced.
We fully understand how unacceptable this situation is — especially given that the pickup was missed by the operator and that you were assured a refund within a specific timeframe. Waiting over a month without receiving the promised refund is not the level of service we aim to provide, and we are truly sorry for the inconvenience caused.
Your case has been escalated with urgency to both our operation team and Viator’s support team to ensure this refund is processed without further delay. We completely agree that this should have been resolved much sooner, and we regret that our follow-up did not meet your expectations.
We appreciate your patience and assure you that we are taking this seriously to prevent similar situations in the future, including closer monitoring of pickup confirmations and refund timelines with our team.
Thank you again for your feedback. We hope we may have the opportunity to restore your trust and provide you with a much better experience in the future.
Kind regards,
Tourmania Team
E
ebl2309
August 7, 2024 · via Tripadvisor
Very nice day
For the first time in our trip, we booked through Trip and we regret it not the least. Rates appear to be lower than those charged. A very well organized day, we were picked up and dropped off at the Pension. Once on the boat, we made three stops, in beautiful places. As for the meal, it was very correct, with even watermelon for dessert, count the extra drinks.
We had seen comments on the world, yes it’s true that it’s a tourist Attraction but the boats are quite small so not too many people, just stopped if several boats are stopped, there may be a few people but just swim a little further to escape the world!
事業者からの返答
Thank you so much for taking your time to give us your pleasant feedback.
Hope to see you again in the near future.
Warm Regards ;
Tourmania Team
Kemerの類似ツアーを比較
最安値: Antalya / Belek / Kemer : Suluada Boat Trip w/ Lunch & Transfer — $9
最高評価: Antalya: Panoramic Bus with 1-Hour Boat trip incl. Lunch — 5.0 (63 件のレビュー)
最短: Cappadocia Sunrise Hot Air Balloon Ride with Hotel Transfer — 1–3 時間