The title and image of this excursion is a little bit misleading, or at least I interpreted it very different than what the actual experience is. I guess that's mostly my fault for not doing more research, but I was expecting to go around Cadiz and try different foods along the way, with a local who knows the ins and outs of Cadiz and the food in Cadiz. Also why put a picture of paella as your thumbnail and not even offer the guest paella on the experience?
What me and my family experience was a walking tour of Cadiz, with a college student who was not even from Spain and also did not speak Spanish. I am not going to speak ill of our tour guide, because he was extremely pleasant and we had a great time walking through Cadiz. He was also very knowledgeable on certain places we went to and overall my family and I had a great day.
At the end we went to a hotel restaurant, where they did have traditional foods of Cadiz, but it seemed like our guide was told what to order by the company and since he didn't speak Spanish we were not able to really explore the menu. I had asked to order the paella, but was told it would be very expensive and a lot of food, so we decided just to get tapas, which were all very good, except the tuna and potato salad type dish.
We made the best of our day, even though it was not what we expected, but I would not book this again, or use Localysta
事業者からの返答
Thank you for your feedback. We are sorry that the experience was different from what you expected, but we would like to clarify a few points.
The description clearly states that this is a **private and customized tour based on guests’ preferences**. The experience is normally a walking tour through Cádiz, ending at a good restaurant to enjoy traditional local food. We intentionally do not make it a tour of several random bars, as during meal times many bars are very busy and may not accept new groups. We prefer to provide a reserved table in a restaurant which provides more comfortable and higher-quality experience, especially for private groups
In your case, we also changed the walking route to make it easier for your wife, considering her walking difficulties. Since you requested the tour in English, we provided a guide who speaks your language very well and knows Cádiz, its history and culture. We also work with international university students living in Cádiz, as they can be very active and knowledgeable guides. Most of our guides speak both Spanish and English.
Regarding the food, we asked about your preferences beforehand, especially because one member of your family has a gluten allergy. You mentioned fish in general, but paella/rice was never specifically requested. We therefore prepared a selection of typical dishes, with tapas being a very traditional Spanish way of sharing and trying different foods.
Our concept is simple: **a private tour, a nice and accessible walk through Cádiz, valuable information, good traditional food in a great restaurant, and a customized experience based on your preferences communicated in advance.** We do understand your comment regarding the paella picture and will take that feedback into consideration.
We are happy that, despite the differences in expectations, you and your family had a great day and enjoyed Cádiz with your guide. Thank you again for sharing your experience.
E
Elaine_D
June 16, 2026 · via Viator
Choose this tour
“We did the walking food tour with Ali, it was wonderful , his knowledge of Cádiz really brought the city to life.
The meeting point was easy to find and everything was very well organised from the start. Cádiz is an absolutely beautiful city, and thanks to Ali we discovered so many hidden gems and local spots that we would never have found on our own. Our meal at the end of the tour was quite delightful.
We thoroughly enjoyed every minute of the time spent with Ali in Cadiz and would highly recommend
事業者からの返答
Thank you so much Elaine for choosing our tour. Ali really enjoyed showing you the charm of our city and explaining you about our typical food of Cadiz.
Wish to see you soon in another city!!
L
Laura_L
June 14, 2026 · via Viator
A perfect day in Cádiz
Luis made us feel like we were one of the locals! He was not rushed, and very informative. He took the time to answer lots of questions and cater our tour the needs of our group. Our group ranged in age from 20s to 60 and everyone loved him. The feast at the end of tour was delicious. A wonderful memory!
事業者からの返答
Thank you so much Laura for choosing our tour in Cadiz
Luis also had great time showing you and your family the charm of te city and taste its delicious food . Hope to see you again in our beloved city :))
G
Gloria_M
June 3, 2026 · via Viator
Terrible experience that should not be repeated!
Viator relies on local suppliers and promises you anything just to sell you the service, but unfortunately, the local supplier is not able to follow through! I had requested a guide in Italian and a full dinner; the issue with the Italian language emerged before the experience because I was contacted by the guide in English... there was no way to resolve the issue, so we had a tour partly in English and partly in Spanish. The disaster was the arrival at the 'restaurant': the guide who was with us was attacked because we were late; they even said in front of us that they would no longer be able to apply the agreed 30% discount. After this embarrassing situation, we sat down and were told that we could only order tapas! We spent €120 each for a few hours of walking tour and a couple of tapas... I had organized everything myself to surprise a friend who was celebrating his birthday. I had been advised about certain foods that we could not eat and had requested the cake with candles. In the end, we ordered other things and paid the extra. Our guide, a young man, was more embarrassed than we were... in short, I felt cheated and could not even get angry with the local supplier who showed evidence of having followed through on the agreements with Viator!
事業者からの返答
Hey Gloria,
I'm replying to make it clear to our next travellers,
We have contacted you to confirm your tour after you booked it and we have explained that we don't offer an Italian speaking guide in our tour and this is clear in our description of the tour.You said no problem and asked for someone who speaks both English and Spanish as you were 4 people and 2 speak English and the others Spanish which means extra time spent in the tour but we haven't charged you any extras for service and time. You have asked for a bday cake we accepted and we informed you that it would be on the house so you don't have to pay for it. Once you are in the restaurant you wanted to ask for main courses while our guide kindly and me as coordinator were clear that you have booked and paid Tapas tour which we also generously serve food in it. You have invited people on dinner using our tour which is a combination between the service and the food so it wouldn't be possible to spend what you have paid us just on food. You were shown Cadiz and spent 3-4 hours with our guide then had dinner but it's not our problem if you exaggerate ordering food and we were clear about it ahead of time. this is what happened with you that's why you had to pay the difference. What happened in the restaurant from the waitress side was unprofessional towards our guide but you it was a misunderstanding.
You were angry before your arrival to Cadiz and during the tour also, and then you have called me and spent an hour on the phone after your tour I apologized on behalf of the restaurant and for not meeting you expectations which was a waste of time and energy, but truth to be said this is a profitable company a we are professionals and we are always training our guides to give the best. Our description is clear IF YOU BOOK THE TAPAS TOUR YOU WILL BE SERVED TAPAS
M
Monica_K
May 27, 2026 · via Viator
Interesting Walking Tour with Tapas and Drinks at the End
Ali is prompt and polite, with lots of interesting information about the city, both historic and contemporary. He had a recommended route, but gave us options if we wanted to see things in more detail. His recommended choices of tapas that represented the area was appreciated.
事業者からの返答
Hey Monica,
Thank you for your review. Ali also had great time showing you Cadiz and enjoyed explaining about the city and it's delicious food :)) Hope to see you in Cadiz again
S
Steve_T
May 25, 2026 · via Viator
Cadiz walking tour w/ dinner, 05/26
This was a great tour and we would do it again. We had some very basic knowledge about Cádiz and our guide, Ali, was able to build upon our knowledge by providing greater detail and completing gaps. The tour was highly efficient and well paced. Ali took us to a wonderful restaurant for dinner which was so fun. I highly recommend this tour.
事業者からの返答
Thank you so much for your review 🩷
We are glad that you have enjoyed your time in cadiz with our great guide Ali 🌸🌸
C
Charles_T
April 1, 2026 · via Viator
We enjoyed the walking...
We enjoyed the walking tour with Betty, who was very knowledgeable about the history and culture, showing us many interesting areas. The only criticism is that the food at the end was quite limited, and didn’t live up to the “healthy” food advertised.
事業者からの返答
Thank you so much Charles for your feedback and for joining our walking tour with Betty! We’re very happy to hear that you enjoyed the historical and cultural experience and found the tour informative and interesting.
Regarding the food experience, we truly appreciate your honest comments. In the past, one of the challenges we faced was the limited opening hours of some restaurants, which reduced the available options during the tour schedule. However, we are currently improving the experience and expanding our collaborations with more restaurants to offer a wider variety of healthy food options that better match what we advertise and what our guests expect.
Your feedback is very valuable and helps us continue growing and improving our tours. We hope to welcome you again in the future!
T
Teresa_L
November 9, 2025 · via Viator
Cadiz walking tour a hit with us!
We walked throughout Cadiz on a Sunday which affects what is open. Nadia is American and spoke perfect English which is a refreshing change. As Canadians we could share similarities and differences in our backgrounds! Very well worth it! Cadiz is a lovely city and even though there was a marathon on, we managed to get thru some crowds!
事業者からの返答
Thank you so much Teresa for your kind words! We’re delighted to hear you enjoyed your walking tour of Cádiz with Nadia. She truly loves sharing the city’s history and hidden gems — even on lively days like the marathon! We’ll make sure to pass along your compliments to her. We’re so glad you had a great experience and hope to welcome you again soon! 🌞🇪🇸
F
Finallybrokepar
November 8, 2025 · via Tripadvisor
Excellent option for cruisers spending the day in Cadiz.
We did this tour as a shore excursion while in port for the day. For cruisers, this is very convenient as the port basically deposits you right in the town. Our guide was Nadia and she was great. It was very interesting to tour with a US ex-pat who has the deep knowledge of Spanish language and culture and also the ability to compare/contrast life in Spain versus in the U.S. The tour through Cadiz is a nice mix of history/architecture and pretty parks and views. Versus the description of the meal as a traditional multi-course lunch, we went to a very popular local tapas restaurant (people were lining up waiting for it to open when we arrived) where we were able to try some of the local specialties.
事業者からの返答
Thank you so much for sharing your experience! We’re thrilled to hear you enjoyed your day in Cádiz with Nadia. She’s truly passionate about connecting cultures and helping visitors see Spain through both local and international perspectives. It’s great to know you loved the mix of history, beautiful views, and authentic local tapas — that’s exactly the spirit of Cádiz! We hope to welcome you again on another tour soon. 🇪🇸⚓️
R
Robert_B
October 22, 2025 · via Viator
Cadiz
Lots of walking. Very informative. Lots of history. Guide was very knowledgeable. Food was delicious and native to the area. Not “healthy “
事業者からの返答
Thank you so much Robert for your feedback! We’re glad you enjoyed the tour, the local history, and the authentic food. We appreciate your note about the walking and the cuisine — we always try to give a real taste of the region’s culture. Hope to welcome you on another experience soon!
Cadizの類似ツアーを比較
最安値: Walking Tour through Cádiz: Stories from the hand of a local guide — $17
最高評価: Walking Tour through Cádiz: Stories from the hand of a local guide — 4.9 (872 件のレビュー)
最短: City Sightseeing Cadiz Hop-On Hop-Off Bus Tour — 1h 15分