actually I took this one in March this crazy year, and it was a perfect escape! Looking at the trees was like being in a Japan storybook.
The historical stories made the whole experience even more alive.
and the food! superb! I really understand the significance of seasonality in Japanese food.
highly recommend!
事業者からの返答
Thank you for your lovely review. It means a lot to us. We work hard to share a local's view of Cherry Blossom time in japan and we are so glad you enjoyed.
G
Guide787742
December 17, 2020 · via Tripadvisor
Disappointed
We did this tour in April of 2019 not 2020 as suggested below. I don't know why Arigato is asking for our review now.
We didn't like excess time waiting for the other people to form our small 5 person group ( we were told that we had be on time.) Then we had to make allowances for a small baby and the Parents desire to cos play. After visiting shrines etc. We were invited to sit on the cold ground (it was a very cold evening) to perhaps start the food portion of the tour? We explained to the guide that is wasn't a comfortable idea, but the other family wanted to picnic. We left and didn't stay around to participate in the rest. Have no idea about he food portion of this food tour. The cherry blossoms were beautiful but we didn't need an expensive guide for that.
Every food tour we participated in with Arigato in Tokyo was 5+ stars. I am not sure that this one was well thought out in case of cold weather. We suggest that they make it a " food "tour with indoor stops like the others in Tokyo. I have no problem with Arigato..they easily refunded our tour fee.
事業者からの返答
Of course we are sorry that you were requested to review again and responded in this way. As noted in your review you were satisfied with the resolution after your tour AND you enjoyed other tours with us. One star reviews are damaging to small companies like ours and especially during this time of coronavirus. Since you were satisfied with the way we handled the complaint in 2019 and you had other fun tours I humbly would ask that you consider the impact of the review at this time and perhaps make a change? The tour was new at the time you had taken it, We were doing the traditional style of Hanami picnics but we took your feedback very seriously and made alterations based on your comments. Thank you again for choosing us during your trip and I hope you can see I am writing with this request based on the whole situation around your touring dates. Apologies again that you found the cherry blossom tour was not a good fit for your needs and expectations. We have improved it since that time and are excited to offer it when travel to Japan resumes in the future.
E
Eatpraylovetravellor
May 3, 2019 · via Tripadvisor
Don’t waste your money!
While the guide was nice and knowledgeable you could do this tour independently for a tenth of the price.
L
Laif F
April 9, 2019 · via Tripadvisor
A Wonderful Evening
We had a wonderful evening out with our guide, Lauren. A fantastic way to spend a couple of hours in beautiful Kyoto with great company too! It will be hard to say goodbye to Kyoto.