couldn't find the driver, very poor instructions where to meet. After an hour finally met our driver who was supposed to be holding a sign and never had one. Cancelled our tour.
事業者からの返答
Dear Pamela,
We are very sorry that this situation occurred, but we would also like to clarify a few important details regarding your reservation.
The tour you booked normally starts in Kotor. However, your booking was made for pickup in Bar, which is approximately 60 km from Kotor. Although Bar is outside our usual departure area for this tour, we wanted to accommodate your request and therefore specifically arranged both a vehicle and a licensed guide to travel from Kotor to Bar for your pickup.
Our guide was at the Port of Bar at the agreed time waiting for you. Unfortunately, there was a misunderstanding regarding the exact meeting point and you were unable to locate each other immediately, despite being in telephone contact. You eventually met after approximately 40 minutes, not after one hour as stated in the review.
We acknowledge that the meeting instructions and identification could have been clearer, and we sincerely apologize for this. However, once you and our guide finally met, the vehicle and guide were ready to proceed with the tour. At that point, you decided not to continue with the excursion.
Despite the fact that we had already incurred the additional costs of sending both the vehicle and guide from Kotor to Bar specifically for your booking, we chose not to charge you for any of these costs. As a gesture of goodwill and because customer satisfaction is extremely important to us, we accepted all expenses ourselves and issued you a 100% refund.
We are genuinely sorry that you did not experience the tour we had prepared for you. We have also taken your comments regarding meeting-point instructions seriously and will use this experience to make our pickup procedures even clearer in the future.
We wish you all the best and hope you otherwise enjoyed your stay in Montenegro.
Kind regards,
Montis Tours
L
Lori_C
September 28, 2024 · via Viator
Great guide, lousy accommodating
Our guide Sanja was great! Very knowledgeable and passionate about her country. However, we booked a guided tour for 5 people but we had to split into 2 cars and the 2nd car was not a guide only a drive. So 2 if our group did not get the knowledge the rest of us got. And the 2nd car did not have a/c. I don't find this acceptable
事業者からの返答
Dear Lori,
Thank you on your review.
We don't think so that we deserve it.
We provided you 2 climatised cars with 2 driver. One of them is tourguide and the second is English speaking driver. For transfers you were separated in 2 cars, but on the Kotor and Budva walking tours you were all together. Also, on your demand, you have got extra 1 Hour lunch time in Budva and it wasn't charged. You should tip your driver and tourguide instead.
During the years we had few similar situations and noone ever complained.
As you said, Sanja did a great tourguide job which is the most important. You visited and explored everything what this tour includes.
Thank You once again for being our guests.
We hope so that you will visit Montenegro again. You are welcome!
M
Meander29121019459
September 20, 2024 · via Tripadvisor
Exactly what we wanted
Exactly what we wanted. Picked up at the port entrance by Luka and taken in his car to see Sveti Stefan then back to Budva for a walking tour, which was excellent. Small detour on the way back for a splendid panoramic view of Kotor, then an informative walking tour of Kotor. Yes, Kotor itself is easy to do on your own, only a short distance from the port via a pedestrian underpass, but unless you have a local guide like Luka you'd miss so much. Very enjoyable.
M
Mary_S
August 19, 2024 · via Viator
Kotor and Budva tour
Our guide picked us up right at the port. We walked around old town Kotor and then drove to Budva. There we toured the old town as well. He was very knowledgeable and gave us a lot of historical information.
J
Jack_F
October 20, 2023 · via Viator
Would highly recommend
Our guide was outstanding!! She is knowledgeable and passionate about her country. She provided terrific insights into the country's history.
G
Gary_W
October 16, 2023 · via Viator
Perfect day in Kotor!
Wonderful tour! our guides were very informative about the sites in Kotor.
Needed to stop at a pharmacy, our guide was VERY helpful with translating the information on the cold medicine! Loved the Old town & the stops on the way back to New town & the port. Highly recommend this tour. Perfect for 2 people!
K
Keith_F
May 24, 2023 · via Viator
Great guide, fascinating old towns!
Our local guide was excellent in explaining the history of these fascinating old towns! She paced the tour comfortably for us seniors, while being comprehensive as well. Very much enjoyed this tour!
Kotorの類似ツアーを比較
最安値: Kotor: Perast & Our Lady of the Rocks Island - Every 2 Hours — $32
最高評価: Great Montenegro Tour-Lovcen NP,Mausoleum Lovcen,River of Crnojevic,Sveti Stefan — 4.9 (686 件のレビュー)
最短: Kotor: Perast & Our Lady of the Rocks Island - Every 2 Hours — 2 時間