Overall the experience was great. The download process for the self-guided tour on your phone was a bit convoluted, but it was worth it. Super informative, easy to use once on your phone and gives you the freedom to wander around the attractions in whichever order you wish.
事業者からの返答
Dear blimeylimey2011,
Thank you for your valuable feedback. We’re glad to hear that you had a great experience visiting the Pisa Tower and Cathedral and enjoyed the informative self-guided audio tour.
We hope to welcome you again on your next visit!
6
604elsas
September 29, 2026 · via Tripadvisor
Pisa
I’m older so I couldn’t find the pdf with my ticket on it. But I called the operator who re sent this to me & saved the day
事業者からの返答
Dear 604elsas,
Thank you for sharing your feedback! We’re glad to hear that our team was able to assist you promptly by resending your ticket and helping make your visit a success. We’re delighted that you had a nice experience and hope to welcome you again in the future!
K
K9141EXandrewp
September 27, 2026 · via Tripadvisor
Better than expected.
Fantastic experience. Very easy to book online in advance and saves lots of time in queues. Worked better than expected. And a great experience to see such a beautiful monument.
事業者からの返答
Dear AndrewP,
Thank you so much for your wonderful feedback! We’re delighted to hear that you had a fantastic experience visiting the Pisa Tower and Cathedral and found the advance booking convenient and time-saving. We’re glad everything worked better than expected and that you enjoyed seeing this beautiful monument.
We truly appreciate your kind words and hope to welcome you again soon!
M
Martin_P
September 25, 2026 · via Viator
Don’t use Vistor
This experience would have been great if Viator didn’t change our visit time, less than 24 hours before. We were unable to visit the site and cannot get any money back. NEVER USE VIATOR.
事業者からの返答
Dear Martin P,
Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about your experience. Upon reviewing the booking, we found that the tickets with the Tower time slot were duly shared with you.
Please note that, as mentioned in the product description, the Tower entry time may be adjusted by up to 90 minutes due to security requirements and limited capacity. The Cathedral can be visited according to the booked time, followed by the Tower climb as per the assigned entry time.
We appreciate your feedback and hope to have the opportunity to provide you with a smoother experience in the future.
D
Danessa_L
September 22, 2026 · via Viator
Paying extra for audio guide
Remember there’s no guide! Watch your WhatsApp messages for the ticket with the QR code that they scan at the foot of the leaning tour. Know that you can’t bring anything up, there’s a free ‘cloakroom’ across the lawn for this purpose. I think it may cost $20 to go up the tower, so the rest, you’re paying for the audio guide (whose app you have to download ahead of time on your personal phone). At least earphones are not necessary. This tour works for the cathedral (which is already free) but not for the baptistery.
事業者からの返答
Dear Danessa L,
Thank you for sharing your feedback.
Upon reviewing your booking, we would like to clarify that the digital audio guide was duly provided along with the actual entry tickets. As stated in the booking inclusions, the package includes entry to the Leaning Tower and Cathedral with a digital audio guide; it is not a live guided tour, and entry to other attractions within the complex, such as the Baptistery, is not included.
The booking price covers more than the attraction admission fee, including the digital audio guide, advance reservation, booking/platform fees, and the convenience of having the arrangements made in advance.
We appreciate your feedback and hope this clarification is helpful to future guests.
L
Liliana_P
September 17, 2026 · via Viator
Ticket purchase send with more days in advance
I purchased the tickets well in advance, they informed me that I was going to receive the tickets one day before in my email, I received the email and the links it provided did not appear, it was just information, on the day of the visit I arrived early to see directly there if they would give them to me and no, the people at the entrance do not help you, I was calling by phone and a recording would come on, in the end they did send them to me but at 3:00 pm which was when I had my access but by the time I was already in line it was 3:06 pm and they were no longer going to allow me to enter because I had already passed the time (they made an exception) but otherwise they would not have let us pass. They did it because the person at the entrance saw that I had arrived earlier (I showed her my printed sheets) so I consider that to avoid these setbacks they should send the tickets days in advance as other companies do at the moment of purchasing and paying for the tickets.
事業者からの返答
Dear Liliana P,
Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about the difficulties you experienced during your visit.
Upon reviewing the booking, we found that the tickets were shared with you two days prior to your visit via WhatsApp and Viator’s CLC messaging system/email. After you contacted us again stating that you could not locate the tickets, our team promptly assisted you and resent the tickets so that you could access the attraction as booked.
We appreciate your feedback regarding earlier ticket delivery. We will continue working to make the process as clear and convenient as possible for our guests.
L
Lou_M
September 17, 2026 · via Viator
Terrible
You better know what to do when you get there. The instructions are terrible and we missed our time. Do not use this company. They are little to no help.
事業者からの返答
Dear Lou M,
Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear that you experienced difficulties during your visit.
Upon reviewing the booking, we found that the tickets, detailed visit information, and digital audio guide were shared with you well in advance of your scheduled visit. Our support team was also available to assist with any questions or concerns.
We sincerely wish you had contacted us at the time, as we would have been happy to provide immediate assistance and help ensure you reached the attraction on time. We appreciate your feedback.
M
Manuel_N
September 13, 2026 · via Viator
Good experience, the only...
Good experience, the only negative side is that they called me in English and for me it wasn't a problem, but if they had called my parents they wouldn't have understood anything.
事業者からの返答
Dear Manuel N,
Thank you for sharing your feedback. We’re glad to hear that you had a good experience visiting the Tower and Cathedral of Pisa. We also appreciate your feedback regarding the language of our communication, We hope to welcome you again soon!
Z
Z7044OQtatianap
September 10, 2026 · via Tripadvisor
NEVER BOOK TRIP WITH TRIPADVISOR! THEY FAILED US AND DID NOT TAKE RESPONSIBILITY. WE LOST OUR MONEY AND OUR TRIP!
We had a very disappointing experience booking through Tripadvisor. I would not ever book another trip through Tripadvisor again.
First, Tripadvisor tried to change the time of our booking. We sent a message confirming that we wanted to keep our original booking time, but they did not accept it and instead sent us instructions to arrive at a different time. We had no choice but to follow the time they instructed.
However, when we arrived at the Leaning Tower of Pisa at the instructed time, we were denied entry because the ticket time was incorrect.
I tried contacting Tripadvisor for help resolving the situation, but they did nothing to assist us. As a result, our entrance tickets were invalid, and we lost the money we had paid. I requested a refund, but Tripadvisor refused to refund us.
This was a very frustrating and unacceptable experience. Tripadvisor caused confusion with the booking time, failed to resolve the issue when we needed assistance, and then refused to refund us for tickets we could not use.
VERY BAD EXPERIENCE!!! I strongly recommend booking directly with the attraction or another provider instead of Tripadvisor.
事業者からの返答
Dear Z7044OQtatianap,
Thank you for sharing your feedback. We sincerely regret the frustration you experienced during your visit.
Upon reviewing the booking, we found that the actual tickets were duly issued and shared with you one day prior to the activity date, according to the originally booked time. Before the tickets were issued, our team also made multiple attempts to reach you regarding the booking, but unfortunately, we did not receive a response.
We are sorry that the experience did not meet your expectations. We always aim to provide the correct tickets and timely assistance to our guest
S
Steven_M
September 10, 2026 · via Viator
Wonderful time at Pisa
We easily ordered tickets on our iPhone and 10 minutes later they called to make sure we had everything we needed. Wow! I did call them back later to get help and they resent the tickets immediately. What a wonderful experience.
事業者からの返答
Dear Steven M,
Thank you so much for your wonderful feedback! We’re delighted to hear that you had a smooth experience booking your Pisa tickets and that our team was able to assist you promptly whenever you needed help.
It was our pleasure to resend the tickets and make sure you had everything you needed for your visit. We truly appreciate your kind words and are so glad you had a wonderful time at Pisa!
We hope to assist you again on your next journey.
Pisaの類似ツアーを比較
最安値: 2-Hour Small-Group Walking Tour of Pisa Off The Beaten Path — $30
最高評価: Pisa’s Ultimate Food Tour: Full Tuscan Meal by Do Eat Better — 4.9 (298 件のレビュー)