First of all at the time of booking it was written hotel pick up included then even after entering the hotel it wasn't informed that hotel pick up isn't offered...but the moment booking confirmed I was informed to reach certain destination which was more than 8 kms away ..secondly after repeated requests the driver refused to turn on the air conditioning...pathetic..how he wanted us to roast in the heat
Thirdly the driver WAS CONTINUOUSLY talking to 2 ladies sitting next to him in the front ...they were probably his family or friends but it was absolutely inconvenient because of continuous ongoing chatter
事業者からの返答
Thank you for your feedback, and we sincerely apologize for the inconvenience. Your hotel is located outside our standard Marrakech pickup area, which is why a meeting point was provided. We’re also sorry for the discomfort regarding the air conditioning and the driver’s behavior. We take your comments seriously and will address them with our team.
E
Elodie_M
September 13, 2026
Inadmissible
Notified less than 12 hours in advance that my pickup location had changed, it cost me more in taxi than the excursion...I was not able to go.
事業者からの返答
Nous sommes sincèrement désolés pour cette situation et pour le désagrément occasionné. Après vérification, votre hôtel est situé en dehors de Marrakech et ne se trouve pas dans notre zone de prise en charge. Malgré cela, nous avons confirmé le remboursement intégral de votre réservation à titre de geste commercial.
B
Barry_F
September 12, 2026
This trip was very...
This trip was very interesting,a good trop to the local market and watching the local fishermen landing their catch a the port.
事業者からの返答
Thank you so much for your feedback! We’re delighted that you enjoyed discovering the local market and experiencing the lively atmosphere of the port and local fishermen. We hope to welcome you again soon for another authentic Moroccan experience!
I
Ishrat_H
September 5, 2026
Please don’t book with...
Please don’t book with this since they never picked me up had me stranded for hrs and didn’t answer my call . I call viator and they couldn’t reach them either. They send a message after 2 hrs that driver had emergency. I was not able to book anything else.
A horrible experience…
事業者からの返答
We sincerely apologize for the inconvenience caused and for the difficulties you experienced that day. As already explained, the driver had an unexpected emergency, and we have confirmed your refund. We truly regret that this situation affected your plans and appreciate your understanding.
M
Mjo_D
July 1, 2026
Round trip transport from Marrakech to Essaouira
Very efficient. Perfect communication. Minivan with air conditioning. Late on the way there but probably due to unforeseen circumstances as it was right on time for the return. The driver informed us of the delay. 2 stops; one for a bathroom break and snack and the other at a women's cooperative that works with argan oil (informative). We had 4 hours to explore the beautiful city of Essaouira. Enough to make you want to return. On the return, only one bathroom stop. Our driver has a driving style suited to the chaos of the roads in Morocco, which is a compliment. I recommend it.
事業者からの返答
Merci pour votre retour
Nous sommes ravis que vous ayez apprécié l’organisation, la communication, le confort du minibus climatisé et le professionnalisme de votre chauffeur. Merci pour votre recommandation, et nous espérons vous accueillir de nouveau pour une prochaine excursion !
A
AnnMarie_T
June 16, 2026
One of my favorite day...
One of my favorite day trips in Morocco. Essaouira has its own charm and it’s hard to explain until you see it yourself. We enjoyed simply walking around and sitting by the ocean for a while. Said and Oubram were both great.
事業者からの返答
Thank you for your feedback
We’re delighted to hear you enjoyed your visit to Essaouira and appreciated its unique charm. It’s wonderful that you had time to explore, walk around, and relax by the ocean. We’re also happy that Said and Oubram contributed positively to your experience.
C
ChoiYin_T
May 3, 2026
Experience can be better...
Experience can be better if driver can communicate with us for a bit more information about the time scale of reaching to and back from hotel to the destination, other than that, we enjoyed the visit
事業者からの返答
Thank you for your feedback
We’re happy to hear you enjoyed the visit overall. We also appreciate your comment regarding clearer communication about travel timing and schedules, as this helps us improve the experience for future guests.
W
Williams_G
April 30, 2026
Self-guided travel...
Autonomous travel remember to search for what you want to do upstream! Very good driver! Watch out for the smell on the port with the heat!
事業者からの返答
Merci pour votre commentaire
Nous sommes ravis d'apprendre que vous avez apprécié le chauffeur et votre voyage. Merci également d'avoir partagé vos conseils pratiques avec les futurs voyageurs. Nous vous remercions d'avoir pris le temps de laisser un avis !
B
Benoit_C
April 5, 2026
Nice day trip to Essaouira albeit long driving
Long day with lots of mini bus driving, too much. Could easily shave 1h30 from whole day by shortening and skipping some breaks.
Though it delivered what was promissed on the ad.
L
la-pond
April 1, 2026
It's amazing.
The bus was comfortable and arrived almost on time.
It was easy to see where to pick him up.
Essaouira is a calm port city
Thank you for the good experience.