This tour was one of the worst experiences we've ever had while traveling. The tour guide supplied by this vendor made multiple crass, sexual jokes that made the entire experience uncomfortable, including one about his grandmother discovering him masturbating. The vendor refused to provide a refund after we complained following the tour.
事業者からの返答
Dear Andrew,
We’re truly sorry to read that you were disappointed with your bike tour in Valencia. Respect and professionalism are essential values for our team, and we take any concerns about a guide’s behavior very seriously.
According to our records and feedback collected after the tour, your guide provided the personalized, more informal version of the experience you had requested at the start. We were therefore quite surprised to receive your refund request a week later — especially since the tour concluded with kind words and a gratuity for the guide, which we took as a sign that you had enjoyed the experience.
We absolutely understand that humor and storytelling styles can be perceived differently, and we’re always open to feedback that helps us improve the quality of our cycling tours in Valencia. However, based on the circumstances and the information available, we believe the tour was carried out professionally and in good faith.
That said, we’d still be glad to speak with you directly to clarify any remaining concerns. Please feel free to contact us at pelicanbikerent@gmail.com, so we can discuss this personally and ensure your voice is heard.
G
Ger A
June 25, 2025
Unfortunately, what to do with a flat tire in a totally unknown city??
When picking up 4 bikes it was indicated that they are more expensive than other bike rental companies because of a much better service. Unfortunately, we had to deal with a flat tire mid-afternoon. Contacted, but they could do nothing for us. That's not really the better service you expect!!
事業者からの返答
Bedankt voor je bericht en dat je de tijd hebt genomen om je ervaring met ons te delen.
Het spijt ons te horen dat je tijdens je fietstocht te maken kreeg met een lekke band en dat je het gevoel had dat we je op dat moment niet goed hebben kunnen helpen. Dat is absoluut niet het serviceniveau waar we naar streven, en we begrijpen goed hoe vervelend het is om met pech te staan in een onbekende stad.
Onze bedoeling is altijd om onze klanten snel en adequaat te ondersteunen, zeker wanneer er iets onverwachts gebeurt onderweg. We willen dit graag verder onderzoeken—zou je ons kunnen laten weten wanneer en waar precies dit plaatsvond? Dan kijken we graag met je mee wat er mis is gegaan en hoe we dit in de toekomst beter kunnen oplossen.
Je kunt ons bereiken via pelicanbikerent@gmail.com, of stuur gerust een bericht via het contactformulier op onze website. We hopen dat je ons de kans geeft om dit recht te zetten.
P.S. We hebben je feedback serieus genomen en het voorval nagekeken. Na jullie telefoontje over de lekke band werd de naam van het restaurant waar jullie waren doorgegeven, maar helaas konden we deze niet op de kaart vinden—mogelijk door een spelfout. Onze collega vroeg vervolgens vriendelijk om je live locatie via WhatsApp te sturen en legde uit hoe dat werkt. Helaas ontvingen we daarna geen bericht of oproep meer, waardoor we niet wisten waar jullie waren en jullie dus niet konden helpen. We vinden het erg jammer dat dit zo is verlopen en zullen intern bespreken hoe we onze protocollen kunnen verbeteren om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen.
5
5marct
March 27, 2025
Bike tour Valencia
Beautiful tour from city to beach with great guidance from a friendly Dutch speaking guide. Definitely recommended if you are in Valencia 👍🏻
事業者からの返答
Wat een heerlijke review – dank je wel! 😊
We vinden het geweldig om te horen dat je hebt genoten van de fietstour van stad naar strand. Valencia is echt prachtig op twee wielen, en met zo’n gezellige Nederlandstalige gids erbij wordt het helemaal een topervaring!
Super dat je ons aanbeveelt – dat waarderen we enorm. Hopelijk mogen we je nog eens verwelkomen voor een nieuwe tocht, misschien langs een andere route of met een nieuw verhaal onderweg. 🚴♂️🌞
7
752michiell
March 27, 2025
Great!
Was very nice, nice route and well guided by Atti. You'll see a lot of beautiful things and there's also room for a drink on the way
事業者からの返答
Dank je wel voor je fijne reactie – en bedankt voor de oplettendheid! 😊
Wat geweldig om te horen dat je een leuke tijd had, met een mooie route en fijne begeleiding van Atty. Ze is echt top in wat ze doet en zorgt er altijd voor dat iedereen zich op z’n gemak voelt én geniet van het fietsen.
Fijn ook dat er ruimte was om onderweg even te ontspannen met een drankje – dat maakt het extra gezellig, toch? We hopen je snel nog eens te mogen verwelkomen voor een nieuwe tocht!
S
StuS924
October 26, 2024
More than just bike hire
Great experience . We hired bikes for the family and spent a few hours cycling down towards the sea. The team in the main office at c/de l'Herba 4 were friendly, welcoming and happily helped us plan our route. We felt they were more than just a ‘bike hire’ venue…they cared about their customers.
Then, the next day we booked a private cycling/e-scooter tour of the old city / urban art with David for a couple of hours.
David targeted his tour at our age a group, not making it overly historical but ensuring it was fun. He uniquely covered topics no other guide in my experience has ever spoken about (yes, really) - which made for a hugely enjoyable time. We certainly got to know the city a little better.
事業者からの返答
Thank you for sharing your experience! We're glad our team made you feel welcome and that you enjoyed exploring the city with David. It's wonderful to hear the tour was engaging and tailored to your group. We hope to see you again for more adventures!
D
DrMarvin
July 4, 2024
Great way to see the city of Valencia
This is a great way to see the city. Valencia has great bike paths. David was our tour guide and he is a native of Valencia. Therefore he had very interesting stories from personal experience. Our teenage children really enjoyed him as did we.
事業者からの返答
Hello!
Thank you very much for your feedback! We look forward to seeing you again in sunny Valencia
Regards,
Pelican Bike Team
Q
Q7384EYjj
April 10, 2024
Amazing private tour of old Valencia
We did a Segway tour. Our guide Santiago was amazing. Half out group had never ridden a Segway before, so he helped us quickly learn. Then he took us on a tour of old Valencia. He was extremely knowledgeable and shared the information in a very accessible and interesting way. He was able to answer all our questions. Another employee Christina joined our group and took pictures of us in front of different places. We could have easily spent more time with Santiago and Christina -- we had an amazing time. I highly recommend this tour!
事業者からの返答
Thank you so much for the review!
We look forward to seeing you again
Regards,
Pelican Bike Rentals team
J
Julia F
February 28, 2024
Personalized. Informative. Friendly.
Very nice experience. Clem was our tour leader and she individualized the trip for us. Very nice equipment. Safe and efficient tour. Very pleasant personality and she showed us all the highlights. I would highly recommend this biking company.
事業者からの返答
Thank you very much!!
A
a_chak2024
January 23, 2024
The weather, the scooter, everything is great
Super beautiful the scooter is really nice super comfortable the scooter goes at a leisurely pace super calming the weather I really like
事業者からの返答
Merci beaucoup!
J
jamestC2553EV
July 20, 2023
Guided bike tour of Old Valencia
A brilliant tour of the historic city lead by the witty and knowledgeable David. The tour took in historical buildings, religious buildings and local street art. David clearly knew his stuff and brought everything to life with his vivid descriptions.
1人が参考になったと回答
事業者からの返答
Thank you very much for your review. We glad that you could enjoy our tour and the funny and knowladgeble David!
Looking forward to welcome you again in sunny Valencia
Valenciaの類似ツアーを比較
最安値: Fun, City to Beach bike tour. Small groups + BikeGuyVLC Tips App! — $40
最高評価: Paella Cooking Class, Wine Tasting & Central Market in Valencia — 5.0 (2,099 件のレビュー)